کد خبر: ۱۰۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
متخصص قلب مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>متخصص قلب با اشاره به تأثیر اختلالات خواب در ایجاد نارسایی قلبی گفت: کسر خواب در درازمدت نیز ریسک ابتلا به افزایش فشار خون، دیابت و بیماری قلبی را بیشتر می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین : سعید علیپور پارسا در نشست خبری که در رابطه با پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلبی برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره 15 تا 17 اردیبهشت ماه در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمع زیادی از مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای این کنگره پیوند قلب، پیوند همزمان قلب و ریه، تأثیر تغذیه و دخانیات و بروز بیماری‌های قلبی و ... بوده که این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان متخصص و پرستاران است.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره نارسایی‌های قلبی در ادامه به تأثیر اختلالات خواب در نارسایی قلبی اشاره کرد و گفت: اختلالات خواب سبب انسداد راه هوایی و در نتیجه کمبود اکسیژن‌رسانی به مغز می‌شود. این مسئله فشار خون را بیشتر کرده و گرفتگی عروق کرونر را به همراه دارد. همچنین طی روز فرد دچار خواب‌آلودگی بوده و این موضوع تأثیر مهمی در تهدید سلامتی فرد دارد.

علیپور پارسا با بیان اینکه موضوع اختلالات خواب و نارسایی قلبی در پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلبی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، اظهار داشت: خُرخُر شبانه و اختلالات خواب شامل سن خاصی از افراد نیست و در همه سنین ممکن است بروز کند البته این مسئله در افراد میانسال و بالاتر اندکی بیشتر بوده و در افراد چاق نیز شایع‌تر است.

به گفته وی، برای رفع اختلالات خواب باید اقدامات لازم صورت گیرد که از جمله این مسائل کاهش وزن، گاهی نیز ماسک‌های مخصوص برای صورت تجویز می‌شود که هوا را با فشار وارد راه‌های هوایی ریه می‌کند و از این طریق جلوی خُرخُر شبانه گرفته می‌شود.

متخصص قلب با بیان اینکه در موارد استثنایی که بیمار به درمان اولیه اختلالات خواب و خُرخُر شبانه جواب ندهد جراحی برای آن پیش‌بینی می‌شود، گفت: جراحی عضلات حلق یا جراحی برای رفع چاقی از جمله درمان‌های ثانویه برای خُرخُر شبانه است.

علیپور پارسا اضافه کرد: خُرخُر شبانه عوارض مختلف دیگری همچون بروز دیابت و فشار خون و همچنین گرفتگی عروق قلب و حملات قلبی را نیز به همراه دارد. از طرفی کسر خواب نیز در درازمدت ریسک ابتلا به فشار خون، دیابت و بیماری قلبی را بیشتر می‌کند.

وی  خاطرنشان کرد: خواب شبانه که کمتر از 5 ساعت باشد برای سلامتی فرد عوارض دارد لذا توصیه می‌شود خواب شبانه کمتر از 6 ساعت نباشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: