کد خبر: ۱۴۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 14
مایع مفصلی سینوویال از ترکیبات شفافی تشکیل شده و در ناحیه زانو قرار دارد. محققین درصدد هستند به نوعی راه را برای نفوذ داروها به این قسمت باز کنند.
       

شفا آنلاین:تیمی از محققین دانشگاه واشنگتن، بودجه‌ای 7/1 میلیون دلاری را از انستیتو ملی سلامت (NIH) دریافت کرده‌اند تا درمان جدیدی را برای مشکلاتی مانند درد، التهاب، تخریب مفاصل و آرتریت<Damage to the joints and arthritis> بیابند. به این منظور محققین کار خود را با مطالعه نواحی مانند مایع مفصلی سینوویال شروع کردند که انتقال خوراکی داروها برای آنها موثر نیست.


به گزارش شفا آنلاین:مایع مفصلی سینوویال از ترکیبات شفافی تشکیل شده و در ناحیه زانو قرار دارد. محققین درصدد هستند به نوعی راه را برای نفوذ داروها به این قسمت باز کنند.
دکتر Setto- و همکارانش در دانشگاه واشنگتن که روی نیروهای مکانیکی تجزیه و ترمیم کننده بافت‌های نرم فوکوس دارند می‌گویند یک ترکیب درون سلولی به نام NFκB، مظنون اصلی در تجزیه سلولی، التهاب و درد بعد از آسیب است.


به همین منظور Settonو همکارانش به دنبال راهی برای انتقال دو مولکول خاص مهار کننده NFκB با استفاده از سیلک در جایگاه شکستگی یا آسیب شدند. سیلک به طور طبیعی با آب برهمکنش نیمی کند و اگر با مولکول‌هایی که آنها نیز با آب برهمکنش نمی‌کنند، مخلوط شود، به آنها متصل شده و ترکیب بسیار محکمی را به‌وجود می‌آورد. وی معتقد است که دو ترکیب مهارکننده NFκB بسیار موثر هستند اما مشکل انتقال هدفمند آنها است. با انتقال آنها بوسیله سیلک، محققین امیدوارند که دوز بالایی از ترکیبات، بدون این که سمیت داشته باشند به جایگاه آسیب آزاد شوند و موجب پایداری هر چه بهتر و بیشتر ناحیه آسیب دیده شوند. این اولین مطالعه‌ای است که از سیلک برای انتقال مواد به زانو استفاده کرد و نشان داد که سیلک یک ترکیب مناسب و تعدیل کننده بیماری‌هایی مانند استئوآرتریت است.سپید
منبع: Stem Cel- News

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: