کد خبر: ۱۰۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات جديد محققان نشان مي دهد، تركيبات توليد شده توسط سيستم ايمني به تعديل التهاب و جلوگيري از آسيب به بافت هاي سالم كمك مي كند و در درمان آرتريت و بيماري هاي التهابي ديگر موثر است.
به گزارش شفا آنلاین، آرتريت ( التهاب مفاصل ) به التهاب دردناك در ناحيه مفاصل گفته مي شود و يكي از بزرگترين معضلاتي است كه افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه مي شوند. شايع ترين دردهاي ناشي از آرتروز در نواحي زانو، لگن، ستون فقرات و دست ديده مي شود. استئوآرتريت (آرتروز)، آرتريت روماتوييد، آرتريت عفوني، ورم مفاصل پسورياتيك و نقرس، پنج گروه عمده آرتريت محسوب مي شوند.
دومين نوع رايج آرتريت، آرتريت روماتوييد نام دارد. اين شكل از آرتريت نوعي اختلال خود ايمني است كه در آن سيستم ايمني بدن به اشتباه به سلول هاي سالم حمله مي كند. اين اختلال اغلب از ميانسالي آغاز مي شود و با درد، تورم، سفتي عضلات و مفاصل و اختلال حركتي همراه است. آرتريت روماتوييد معمولا به مچ دست و انگشتان حمله مي كند. التهاب ناشي از آرتريت روماتوييد به راحتي مي تواند به بخش هاي ديگر بدن از جمله چشم ها، دهان و ريه حمله كند. درد، تورم و قرمزي مفاصل مهمترين علايم بيماري هستند. با پيشرفت بيماري يك لايه التهاب روي مفاصل قرار مي گيرد و سبب فرسوده شدن غضروف و استخوان ها مي شود. در حالت پيشرفته، مفاصل تغيير شكل پيدا مي كنند.
مطالعات جديد محققان ادينبورگ نشان مي دهد با استفاده از تركيبات توليد شده توسط سيستم ايمني مي توان التهاب ناشي از آرتريت را كنترل كرد. اين تركيبات آلفا دفنسيس نام دارد و به كاهش التهاب و آسيب به بافت هاي سالم كمك مي كند. هنوز نحوه عملكرد دقيق اين تركيب مشخص نيست؛ ولي محققان آن را در درمان انواع التهاب موثر مي دانند.
برچسب ها: آرتريت ، نقرس ، آرتروز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: