کد خبر: ۱۰۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقی تازه نشان می‌دهد هرچه افرادی که مفصل زانوی خود را تعویض کردند فعال‌تر باشند، احتمال شکستگی لگن و ستون فقرات بالا می‌رود و این می‌تواند یک نقطه‌ضعف برای عمل تعویض مفصل زانو باشد.
به گزارش شفا آنلاین،درحالی‌که علت دقیق این افزایش شکستگی‌ها روشن نیست، به نظر می‌رسد با افزایش تحرک و فعالیت به دنبال این عمل مرتبط باشد. به‌علاوه بیمارانی که جراحی را به جای مدیریت محافظه‌کارانه آرتروز انتخاب کردند، همان افرادی هستند که سبک زندگی فعالانه و پرمخاطره‌تری در آینده در پیش می‌گیرند. براساس آمار مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC)، سالانه حدود ۷۲۰۰۰۰ عمل تعویض مفصل زانو در آمریکا انجام می‌گیرد.

مطالعه جدید روی اطلاعات پزشکی سوئدی‌های متولد ۱۹۰۲ تا ۱۹۵۲ صورت گرفته است. بیش از ۳۲۰۰ نفر از آنان براساس داده‌های سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۲، این عمل را انجام دادند و متعاقب آن دچار شکستگی لگن شدند. به گفته پژوهشگران کسانی که به دنبال آرتروز عمل تعویض مفصل زانو را انجام می‌دهند، در دهه قبل از انجام عمل شانس کمتری برای شکستگی لگن و ستون فقرات دارند. اگرچه بعد از تعویض مفصل زانو، خطر شکستگی لگن ۴ درصد و شکستگی ستون فقرات ۱۹ درصد نسبت به اشخاصی که مفصل زانوی جدید دریافت نکردند، رشد داشت.سپید
Health Day
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: