کد خبر: ۱۴۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 14
به دنبال یک بررسی درباره ایمنی بیماران و مقررات کاری که انستیتوی پزشکی آمریکا انجام داد، شورای اعتبارسنجی در سال ۲۰۱۱ برای ساعات کاری دستیاران سال اول سقف تعیین کرد و شیفت‌های کاری ۳۰ ساعته را که برخی از دستیاران می‌گذراندند، ممنوع کرد.
شفا آنلاین:یک گروه ناظر بر آموزش پزشکی در آمریکا <Monitoring Group on Medical Education in America>مقررات بحث‌برانگیزی را که شمار حداکثر ساعت‌های کاری دستیاران پزشکی سال اول را محدود می‌کرد، لغو کرده است و به این ترتیب ساعت‌های کاری این پزشکان در حال آموزش افزایش می‌یابد و به حد قبل از تصویب این مقررات باز می‌گردد.

به گزارش شفا آنلاین:شورای اعتبارسنجی آموزش پزشکی تخصصی (ACGME) آمریکا اعلام کرد پزشکانی که در سال اول آموزش دوره تخصصی هستند، از اول ماه ژوئیه ممکن است دوباره تا حداکثر ۲۴ ساعت مداوم به مراقبت از بیماران بپردازند و در مجموع ۸۰ ساعت در هفته کار کنند.
این گروه در سال ۲۰۱۱ ساعات کاری مداوم دستیاران سال اول را به ۱۶ ساعت محدود کرد، چراکه این نگرانی وجود داشت که خستگی مفرط این پزشکان ممکن است مراقبت بیماران را به خطر بیندازد. مخالفان در آن زمان استدلال می‌کردند که این محدودیت‌ها به حفاظت از بیماران کمکی نمی‌کند و فرصت‌های آموزشی برای دستیاران را هم کاهش می‌دهد. این نگرانی‌ها را مجموعه‌ای از پژوهش‌های جدید تایید کردند.
به دنبال یک بررسی درباره ایمنی بیماران و مقررات کاری که انستیتوی پزشکی آمریکا انجام داد، شورای اعتبارسنجی در سال ۲۰۱۱ برای ساعات کاری دستیاران سال اول سقف تعیین کرد و شیفت‌های کاری ۳۰ ساعته را که برخی از دستیاران می‌گذراندند، ممنوع کرد. اما بررسی بعدی بر روی دستیاران جراحی نشان داد که بسیاری از پزشکان جوان علاقه دارند برای شیفت‌های طولانی‌تر کار کنند تا دانش و مهارتشان را ارتقا دهند و ساعات کاری اضافی مشکلی برای بیماران ایجاد نمی‌کند.
دکتر روون زترمن، یکی از دو رئیس کارگروه ناظر بر این تغییرات در ACGME که دو سال را صرف بررسی این موضوع کرد، گفت: «به نظر من با بازبینی همه این بررسی‌ها اکنون اطلاعات اندکی بیشتر دراین‌باره وجود دارد و می‌توان گفت کاهش ساعات کاری دستیاران سال اول تفاوت عمده‌ای از لحاظ بهبود پیامدهای درمانی برای بیماران ایجاد نمی‌کند.»
این تصمیم بحث‌برانگیز به آخرین دوره بحث یک دهه‌ای درباره چگونگی ایجاد تعادل میان آموزش پزشکان و ایمنی و نیازهای بیماران پایان می‌دهد. گروه‌های حامی حقوق مصرف‌کنندگان و سازمان‌های دانشجویان پزشکی معتقد بودند که پزشکان جوان و دچار کمبود خواب نمی‌تواند به درستی درمان بیماران را انجام دهند.
بر اساس گزارش ACGME، حدود یک‌هفتم پزشکان فعال در آمریکا در حال حاضر در برنامه‌های آموزشی اعتبارسنجی شده به وسیله این گروه فعال هستند. ACGME علاوه بر حذف محدودیت ساعت‌های کاری برای دستیاران سال اول، تغییراتی را هم برای تقویت ایمنی بیمار و بهزیستی پزشکان ایجاد کرده است. برای مثال، درمان در منزل نیز جزء حداکثر ۸۰ ساعت کاری دستیاران محسوب خواهد شد. همچنین به دستیاران اجازه داده خواهد شد برای رفاه بیماران و خانواده‌هایشان مدت بیشتری بر روی برخی از موارد بیماری باقی بمانند؛ به این ترتیب اجازه یک دوره انتقالی چهارساعته در سپردن بیمار از یک پزشک به پزشک بعدی داده می‌شود، به این ترتیب دستیاران سال اول ممکن است مانند دستیاران سال‌های بعدی تا ۲۸ ساعت مداوم کار کنند.
دکتر آنای کوتاری، عضو این کارگروه و دستیار جراحی عمومی در مرکز پزشکی دانشگاه لویولا در می‌وود در ایلینوی گفت:‌«هنگامی این تغییرات عملی شود و دستیاران از آن‌ها استفاده کنند، نظر مثبتی نسبت به آن‌ها پیدا خواهند کرد.»
دکتر مایکل لیتمن، معاون ارشد برنامه آموزش پزشکی اختصاصی در دانشکده پزشکی ایکاهن در مونت‌سینایی در نیویورک معتقد است که این تغییر مقررات با آخرین شواهد تطبیق دارد. اما به گفته او بیمارستان‌ها ممکن است این تغییرات را به‌طور فوری در برنامه آموزشی‌شان عملی نکنند.
لیتمن گفت: «ما اکنون شش سال است که با برنامه قبلی کار کرده‌ایم، بیمارستان‌ها آموخته‌اند چطور سیستم‌هایی ایجاد کند تا با این کاهش ساعات کاری کنار بیایند.» او افزود که بسیاری از مدیران برنامه‌های آموزشی معتقدند که دوره‌ای از سازگار شدن برای دستیاران سال اول لازم است.
زترمن دراین‌باره گفت: «آنچه ما می‌خواهیم این است که در پایان دوره دستیاری پزشکی را داشته باشیم که کاملا آموزش‌دیده و برای شروع طبابت آماده است.»
زترمن یادآور شد که بسیاری پزشکان در بیشتر دوران حرفه‌ای‌شان بین ۶۵ تا ۷۰ ساعت در هفته کار می‌کنند.
به گفته زترمن که استاد مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا در ایالات اوماها است،ACGME پنج سال دیگر این تغییرات جدید را بازبینی خواهد کرد.
حدود ۱۲۵۰۰۰ پزشک که بسته به شمار سال‌های آموزشی که تکمیل کرده‌اند دستیار یا رزیدنت و فلو نامیده می‌شوند، در آمریکا وجود دارند و اساس کادر درمانی حدود ۸۰۰ بیمارستان از مراکز پزشکی بزرگ تا درمانگاه‌های کوچک‌تر محلی را در سراسر این کشور تشکیل می‌د‌هند.سپید
منبع: AFP

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: