کد خبر: ۱۴۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 12
بر اساس این تفاهمنامه از این پس، کار خون‌رسانی به مصدومان به خصوص آسیب دیدگان حوادث ترافیکی از آمبولانس(Ambulances) و قبل از رسیدن بیمار به بیمارستان شروع می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>با امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان انتقال خون و اورژانس(Emergency) کشور، توزیع خون در آمبولانس های پیش بیمارستانی برای نجات مصدومان از زنجان شروع شد و به تدریج در کشور گسترش می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین، علی اکبر پورفتح الله، رئیس سازمان انتقال خون کشور روز یکشنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با اورژانس کشور افزود: بر اساس این تفاهمنامه از این پس، کار خون‌رسانی به مصدومان به خصوص آسیب دیدگان حوادث ترافیکی از آمبولانس(Ambulances) و قبل از رسیدن بیمار به بیمارستان شروع می‌شود.

وی گفت: خونی که بر اساس این تفاهمنامه در اختیار اورژانس پیش بیمارستانی قرار می گیرد، گروه خونی O است که دهنده همگانی است اما مشکلی که وجود دارد این است که از گروه خونی O مثبت ، نمی‌توان برای زنان در سنین بارداری استفاده کرد زیرا عوارضی برای مادر، نوزادو جنین به همراه دارد و برای این گروه سنی از زنان باید از خون O منفی استفاده شود.

رئیس سازمان انتقال خون ایران اضافه کرد: پس از حوادث تروریستی(Terrorist) در چند کشور دنیا از جمله حادثه تروریستی در متروی لندن، اهمیت استفاده از خون در محل حوادث در دنیا بیشتر مطرح شد و هم اکنون هشت کشور دنیا با همکاری بانک های خون و اورژانس های پیش بیمارستانی کار رساندن خون به مصدومان را سرعت بخشیده‌اند.

پورفتح الله افزود: مشکل این است که فقط 3.5 درصد جمعیت کشور دارای گروه خونی O منفی هستند و تامین این خون نیازمند همکاری داوطلبانه دارندگان این گروه خونی با سازمان انتقال خون است.


وی همچنین از آماده باش پایگاه های انتقال خون کشور در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: مراکز انتقال خون سراسر کشور با شعار سرخی تو از من از اهداکنندگان خون برای تامین خون مورد نیاز مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال دعوت می کند تا با اهدای داوطلبانه خون در کمک به درمان و نجات مصدومان این حوادث سهیم باشند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: