کد خبر: ۱۴۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 10
اگرچه در حال حاضر فناوری‌های پوشیدنی در بازار به گرمی توسط کاربران مورد استقبال قرار گرفته‌اند، اما این باعث نمی‌شود لباس‌ها خود در آینده به اینترنت متصل نشوند. تصور کنید آخر هفته به یک مهمانی دعوتید.
شفا آنلاین:  وقتی به آن جا می‌رسید، یک نفر لباستان را با تگ RFID اسکن می‌کند و به شما اجازه ورود می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین: جالب‌تر این که، اگر یک درصد احتمال دهیم کسی به طور اتفاقی در مهمانی نوشیدنی را بر روی لباس شما بریزد، وقتی به خانه بر می‌گردید، تنها کافیست لباس را در داخل ماشین لباسشویی بیندازید و به سراغ کارهای خود بروید؛ چون خود لباس مشخص خواهد کرد که چه نوع شستشو در چه مدت زمان برای آن مناسب است. این چشم‌انداز آینده است که توسط شرکت Avery Denniso- که تولیدکننده برچسب مراقبت از لباس<Garment care> است طراحی و توسعه داده‌شده است.


این شرکت همچنین مشاور برندهای لباس و توسعه‌دهنده بازار خرده‌فروشی آن‌ها نیز هست.
رانا سیدامد، مدیر نوآوری جهانی این شرکت می‌گوید: لباس‌های متصل به اینترنت با این قابلیت‌های ذکرشده دور از دسترس نیستند. من فکر می‌کنم هم‌اکنون می‌توان آینده را در زمان حال مشاهده کرد.


درواقع، لباس‌های باقابلیت اتصال به اینترنت در حال حاضر در حال ساخته‌شدن هستند، اما تنها تعدادی از آزمایش‌های پراکنده تاکنون در مورد آن‌ها انجام‌شده است. در اجلاس مد در تاریخ دوم نوامبر، اوری دنیسون از یک کت هوشمند به نام BrighBMBR پرده‌برداری کرد که با برچسب مد Rochambeau و نیز توسط استارت آپ اینترنت اشیای یک شرکت لندنی تولید شده است. این ژاکت دارای یک چیپ NFC (یک تراشه ارتباطات میدان نزدیک مانند آنچه گوشی شما برای پرداخت مبالغ در فروشگاه استفاده می‌کند) و کد QR شخصی است که اجازه می‌دهد از آن مانند یک پاسپورت VIP در مواقع مختلف در سراسر نیویورک استفاده کرد. BrighBMBR در ماه دسامبر باقیمت ۶۳۰ دلار برای فروش قرار داده خواهد شد، اما نکته اینجاست که تنها تعداد محدودی از آن یعنی ۱۵ عدد به فروش گذاشته خواهد شد، اما این تنها آغاز راه است. اوری دنیسون و استارت آپ لندنی Evrthing در اوایل سال جاری طرحی را برای اتصال ۱۰ میلیارد قطعه از لباس و لوازم جانبی به اینترنت ارائه دادند. مانند ژاکت Rochambeau، این قطعه‌ها همگی در پلت فرم هوشمند محصولات یعنی Janela اجرا خواهند شد. فناوری‌های پوشیدنی زیادی تا به حال ساخته شده‌اند، مانند مچ بند، عینک و دیگر دستگاه‌ها. اما از آن جایی که صنعت پوشاک خود را برای فردایی آماده می‌کند که همه چیز متصل به اینترنت است، طراحان لباس نیز به فکر همگام سازی صنعت خود با فناوری افتاده‌اند. در یک کنفرانس که در تاریخ 10 نوامبر توسط شرکت پیش بینی فناوری WGSN برگزار شد، آندریا بل خاطر نشان کرد: در آینده‌ای بسیار نزدیک، دیگر نیازی به فناوری‌های پوشیدنی نخواهیم داشت، چون تمام این فناوری‌ها در لباس‌ها تعبیه خواهند شد و لباس‌ها خود به اینترنت متصل می‌شوند.
در این رابطه، اوری دنیسون در موقعیت خوبی قرار دارد تا به پیشرفت این روند کمک شایانی بکند. این شرکت در حال حاضر به تعدادی از برندهای بزرگ لباس و کفش از جمله نایکی، آندر آرمور و و هوگو باس لوازمی مانند برچسب، برچسب‌های مراقبت و موارد دیگر ارائه می‌کند. این شرکت همچنین تولیدکننده تگ‌های RFID برای تعدادی از شرکت‌ها از جمله مارک اسپنسر، به منظور ردیابی کالاها و انبار است. بدین ترتیب، هدف بزرگ پیش رو، ترکیب تمام کاربردهای مذکور با یکدیگر است تا بدین صورت تگ‌های RFID بتوانند به طور مستقیم توسط مشتریان مورد استفاده قرار گیرند که البته هم اکنون چند برنداز فناوری RFID به طور مستقیم برای مشتریان خود استفاده می‌کنند. بدین ترتیب، به طور مثال هنگامی که مشتریان برای خرید به فروشگاهی مراجعه می‌کنند، خواهند توانست با اسکن تگ‌های RFID لباس‌ها و محصولات، جزئیات آن هارا مشاهده کنند و تنوع و رنگ و دیگر موارد مربوط به محصولات را شخصا مطالعه کنند.
البته سرعت فراگیر شدن فناوری RFID بسیار زیاد است و تولیدکنندگان و شرکت‌های متعددی در حال همگام سازی محصولات و روند کاری خود با این فناوری هستند.سپید
منبع: Click
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: