کد خبر: ۱۴۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 06
افرادی که در روز بیش از دو ساعت از رسانه های اجتماعی استفاده می کردند در مقیاسه با افرادی که هر روز کمتر از نیم ساعت از این رسانه ها استفاده می کردند، دو برابر بیشتر احتمال داشت که احساس انزوای اجتماعی بکنند.
شفا آنلاین>اجتماعی>نتایج یک مطالعه نشان می دهد،افرادی که بیش از 2 ساعت در روز از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند در مقیاسه با افرادی که کمتر از نیم ساعت به سراغ این رسانه ها می روند، دو برابر بیشتر احتمال دارد احساس انزوای اجتماعی بکنند.

به گزارش شفا آنلاین، انزوای اجتماعی نگرانی روزافزونی برای سلامت عمومی محسوب می شود. در سال های اخیر مطالعات نشان داده اند که انزوای اجتماعی(Social isolation) با افزایش خطر مرگ و میر ارتباط دارد.

مطالعات قبلی تنهایی و زندگی تنها را با افزایش خطر مرگ و میر ارتباط داده اند. مشخص شده است که احساس انزوای درک شده خطر مرگ پیش از موعد را تا 26 درصد افزایش می دهد.

اکنون محققان دانشگاه پیتسبورگ در پنسیلوانیا در یک مطالعه جدید تاثیر استفاده از رسانه های اجتماعی بر احساس انزوای اجتماعی بررسی می کنند.
محققان در این مطالعه الگوهای استفاده از رسانه های اجتماعی هزار و 787 بزرگسال 19 و 32 ساله را در آمریکا بررسی کردند.

محققان پرسشنامه هایی را در خصوص دفعات سر زدن به چند سکوی پرطرفدار اجتماعی و زمان صرف شده در این سکوها را بررسی کردند. این سکوها عبارت بودند از فیس بوک، یوتیوب، توئیتر، اینستاگرام(Instagram)، اسنپ چت، رددیت، پینترست و لینکدین.


محققان پس از در نظر گرفتن طیف گسترده ای از عوامل اجتماعی و جمعیت شناسی، متوجه شدند، افرادی که در روز بیش از دو ساعت از رسانه های اجتماعی استفاده می کردند در مقیاسه با افرادی که هر روز کمتر از نیم ساعت از این رسانه ها استفاده می کردند، دو برابر بیشتر احتمال داشت که احساس انزوای اجتماعی بکنند.


علاوه بر این ، نتایج این مطالعه نشان داد، خطر انزوای اجتماعی درک شده در افرادی که هفته ای 58 بار یا بیشتر به سکوهای رسانه های اجتماعی سر زده بودند در قیاس با افرادی که در هفته کمتر از 9 بار به این سکوها سرزده بودند، سه برابر بیشتر بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: