کد خبر: ۱۴۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 06
فاطمه هاشمی اظهار کرد:
فاطمه هاشمی بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید جدی برای ایجاد فرصت ها برای زنان داشته اند و همیشه به ما تاکید می کردند که باید شما به حق و حقوق خودتان آشنا باشید.
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس بنیاد بیماری های خاص گفت: تک تک زنان جامعه اسلامی <Islamic society>ما وظیفه دارند که با حق و حقوق خودشان آشنا شوند و برای دستیابی به این حقوق تلاش جدی داشته باشند.

به گزارش شفاآنلاین،فاطمه هاشمی روز دوشنبه در نخستین کنگره ملی زنان موفق در دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید جدی برای ایجاد فرصت ها برای زنان داشته اند و همیشه به ما تاکید می کردند که باید شما به حق و حقوق خودتان آشنا باشید.
وی اظهار داشت: در طول تاریخ، زنان همیشه دچار آسیب بودند خصوصا در دوران اسلام،<Islamic era> که آیت الله هاشمی روی آن تاکید جدی داشتند چون در زمان اسلام جهل و جهالت زیاد بود و دختران را زنده به گور می کردند و برای زنان هیچ ارزشی قائل نبودند اما پیامبر برای حضرت زهرا (س) ارزش زیادی قائل شدند و در عمل و گفتار و رفتار حضرت محمد (ص) شخصیت دوباره ای برای زنان ترسیم کردند.
وی با بیان اینکه در همه جای دنیا برای تغییر وضعیت زنان اتفاقاتی افتاده است، خاطرنشان کرد: در این کشورها هرکس بنا به سلایق خودش برای زنان مسائل را تبیین کرده است و ما نباید اینگونه فکر کنیم که کسانی جایی نشسته اند و قرار است حق و حقوق افراد را بدهند همیشه این حقوق ضایع می شود و خوب توجه نمی شود پس تک تک افراد باید به دنبال حق و حقوق خود بروند. حضرت زهرا (س) تنها کسی بود که به مسجد رفت و برای احقاق حق خودش سخنرانی کرد.
هاشمی ادامه داد: فکر می کنم تک تک زنان ما لازم است حق و حقوق خود را بشناسند ولی باید به یک نکته اساسی در این زمینه توجه کنیم و آن هم دوری از افراط و تفریط باشد چون در برخی از کشورها با احساسات زنان بازی می شود.
وی اظهار داشت: پدرم همیشه تاکید داشتند که انقلاب خدمت بزرگی به زنان کرده است، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب فرصت دادن به زنان در همه زمینه ها بوده تا خودشان را بشناسند و مطرح کنند و زمینه ای ایجاد کردند که زنان بتوانند از همه فرصت ها استفاده کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: از دوران کودکی که در خانه با پدرم زندگی می کردیم هیچ تفاوتی بین من و برادران نبود و توجه ایشان به ما کمتر از برادرانم نبود و حتی توجه ایشان بیشتر از مردان فامیل بود و تاکید داشتند چون فرصت هایی برای زنان از دست رفته من به عنوان پدر وظیفه دارم این فرصت ها را برای شما فراهم کنم.
هاشمی خاطرنشان کرد: زنان مطالعه زیادی برای حوزه خودشان نداشتند ما باید زنان موفقی در جامعه خودمان داشته باشیم و جایگاه واقعی زن ایرانی را در دنیا معرفی کنیم.
کنگره ملی زنان موفق ایران امروز دوشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از زنان موفق ایران در دانشگاه شهید بهشتی تهران به مدت یک روز در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: