کد خبر: ۱۴۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 25
شایع‌ترین بیماری که در زمینه جراحی قلب بزرگسالان وجود دارد عارضه‌ی تصلب شرائین یا ناراحتی‌های انسدادی عروق کرونر است و متاسفانه سن ابتلا به این اختلالات روز به روز کاهش پیدا می‌کند.
شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص جراحی قلب اطفال گفت: راه اندازی database برای ثبت مبتلایان به بیماری‌های قلبی در سراسر کشور وجه متمایز پنجمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران امسال محسوب می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،علیرضا دهستانی فوق تخصص جراحی قلب اطفال اظهار داشت: هدف از برگزاری پنجمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران، ارتقاء سطح علمی، به روز رسانی دانش در زمینه بیماری‌های قلب و عروق و آشنایی با تکنولوژی‌هایی است که روز به روز در حال پیشرفت بوده و متخصصین ایرانی نیز باید در این زمینه ترقی کنند.
 
دبیر اجرایی کنگره عنوان کرد: در این کنگره در خصوص انواع اختلالات قلبی و عروقی بزرگسالان به ویژه مشکلات عروقی قوس آئورت نزولی و جدیدترین روش های درمانی این عارضه صحبت شد. همچنین نکته حائز اهمیتی که کنگره  امسال را نسبت به سال های گذشته متمایز کرد، اختصاص دادن یکdatabase جامع است که تا کنون چنین ابزاری برای شناسایی مبتلایان به نارسایی قلبی در سراسر کشور نداشته‌ایم، بنابراین می‌توانیم با به کارگیری اینdatabase برنامه ریزی و سیاست گذاری‌ها لازم را انجام دهیم .  
 
دهستانی تصریح کرد : مراکز مختلفی در ایران وجود دارند که در زمینه database فعالیت می‌کنند ولی مشکل اصلی این است که این مراکز با هم پیوند و اتصال لازم را ندارند بنابراین همانگونه که در جوامع پیشرفته این سیستم وجود دارد ما هم باید با استفاده ازdatabase بتوانیم در تمامی بیماری ها آمار دقیقی از مبتلایان در سراسر کشور داشته باشیم.
 
این فوق تخصص جراحی قلب اطفال تاکید کرد: شایع‌ترین بیماری که در زمینه جراحی قلب بزرگسالان وجود دارد عارضه‌ی تصلب شرائین یا ناراحتی‌های انسدادی عروق کرونر است و متاسفانه سن ابتلا به این اختلالات روز به روز کاهش پیدا می‌کند.
 
 وی در خصوص شایع‌ترین بیماری‌های قلبی در کودکان افزود: در کودکان بسته به این که بیمار در گروه سیانوتیک یا غیر سیانوتیک قرار می‌گیرد این تقسیم بندی متفاوت است، ولی بطور کلی شایع‌ترین اختلال قلبی در کودکان آنومالی (غیرطبیعی بودن ارگان قلب) محسوب می‌شود که در این گروه از کودکان دریچه آئورت دو لتی است که این اختلال ممکن است همراه با علائمی مانند تنگی یا نارسایی یا تا یک سنی بدون علامت باشد. همچنین در بیماران سیانوتیک شایع‌ترین بیماری تترالوژی فالوت است و در بیماران غیر سیانوتیک سوراخ بین بطن یا دهلیز و باز بودن مجرای شریانی به وفور دیده می‌شود.
 
دهستانی یادآور شد: خوشبختانه در زمینه درمان بیماران بطور کامل خودکفا هستیم و نیازی به اعزام بیماران برای اقدامات درمانی به خارج کشور وجود ندارد، اما در زمینه تکنولوژی با وجود پیشرفت‌های حاصله باز هم جای ترقی وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: