کد خبر: ۱۴۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 24
قيمت آجيل و خشكبار نسبت به سال گذشته نه تنها افزايش پيدا نكرده بلكه حدود ١٠درصد ارزان تر در بازار عرضه خواهد شد
شفا آنلاین>اجتماعی>رئيس اتحاديه آجيل و خشكبار با بيان اين كه امسال افزايش قيمتى در بازار نخواهيم داشت گفت: پيش بينى ها از بازار امسال اين است كه هيچگونه افزايش قيمتى را در بحث آجيل و خشكبار كشور شاهد نباشيم.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی احمدى در ارتباط با وضعيت آجيل و خشكبار با توجه به نزديك شدن به روزهاى پايانى سال و افزايش تقاضا براى اين محصول اظهار كرد: در ماه هاى اخير با توجه به توليدات فراوان نياز شب عيد تامين شده و هيچگونه كمبودى در بحث تامين نياز شب عيد شاهد نخواهيم بود.

وى گفت: قيمت آجيل و خشكبار نسبت به سال گذشته نه تنها افزايش پيدا نكرده بلكه حدود ١٠درصد ارزان تر در بازار عرضه خواهد شد.
 
رئيس اتحاديه آجيل و خشكبار افزود: پيش بينى ها از بازار امسال اين است كه هيچگونه افزايش قيمتى را در بحث آجيل و خشكبار كشور شاهد نباشيم.

احمدى با بيان اين كه پسته نسبت به سال گذشته افزايش قيمتى نداشته خاطر نشان كرد: در سال جارى توليد پسته در كشور روند خوبى داشته و در سال جارى افزايش قيمتى را براى اين محصول شاهد نبوده ايم و در صورتى كه كشور هند حاضر به مبادله پاياپاى پسته و بادام هندى باشد از اين مسئله استقبال خواهيم كرد.
 
رئيس اتحاديه آجيل و خشكبار ادامه داد: قيمت بادام هندى در بازار حدود ١٠روز است كه ثابت مانده و اميدواريم افزايش قيمتى را شاهد نباشيم البته كه بحث بادام هندى از ساير خشكبار جدا بوده زيرا تنها محصولى كه مجوز واردات به كشور را ندارد بادام هندى بوده است.
 
وى با اشاره به عرضه محصولات خشكبار در فروشگاه هاى بهاره گفت: به صورت كلى اتحاديه ها و اتاق اصناف با برگزارى اين فروشگاه ها مخالف بوده زيرا خيلى از غرفه هاى نمايشگاه ها خارج از اختيار اصناف بوده و توسط نهادهايى مانند شهردارى ها به دستفروشان اجاره داده مى شود و ساماندهى و نظارت بر آنها بسيار سخت تر از ساماندهى فروشندگان و مغازه داران سطح شهر خواهد بود.
 
احمدى تصريح كرد: برگزارى نمايشگاه بهاره امسال با هدف ساماندهى بهتر بازار در ٢نقطه شهر برگزار مى شود و قيمت ها در اين نمايشگاه ها تا حدودى ارزان تر از بازار بيرون خواهد بود.
برچسب ها: آجیل ، خشکبار ، شب عید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: