کد خبر: ۱۴۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 22
مشکلات مربوط به سلامت روان در کشورهای رو به توسعه به دلیل تغییرات پرشتاب رو به افزایش بوده و این مسئله در ایران نیز وجود دارد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس همایش سلامت روان و رسانه ضمن انتقاد به استعمال سیگار توسط هنرمندان و نمایش آن به مردم گفت:‌ این مسئله اثرات مخرب روان‌شناختی داشته و اعتیاد به سیگار را بیشتر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی معین در نشست خبری که در ارتباط با هفتمین همایش سلامت روان و رسانه برگزار شد، اظهار داشت:‌ مشکلات مربوط به سلامت روان در کشورهای رو به توسعه به دلیل تغییرات پرشتاب رو به افزایش بوده و این مسئله در ایران نیز وجود دارد. از طرفی بحران‌های سیاسی، اقتصادی و جنگ در کشورهای همسایه به موضوع اختلالات روان‌شناختی دامن زده که عزم ملی برای رفع این مشکلات نیاز است.

رئیس همایش سلامت روان و رسانه ادامه داد: برخی که برنامه طنز اجرا می‌کنند در یک مراسمی سیگار کشیده و این مسئله اثر مخربی در افزایش اعتیاد به سیگار دارد. بنابراین باید به این مسائل توجه داشت و اثرات مخرب را نادیده نگرفت.

وی با بیان اینکه جامعه پزشکی، رسانه‌ها و مسئولین همه در رفع و کاهش اختلالات روان‌شناختی سهیم هستند، گفت: تزریق استرس و هرگونه بی‌نظمی سبب افزایش مشکلات روان‌شناختی می‌شود. از طرفی رسانه‌ها نقش سازنده و مخرب می‌توانند در این زمینه داشته باشند بنابراین آگاه‌سازی آنها امری کلیدی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: گاهی در صداوسیما مسائل خرافی به جای مسائل علمی مطرح می‌شود. مثلاً برای مشکل آسم در فلان برنامه می‌گویند اسپند دود کنید تا مشکل رفع شود. در حالی که از لحاظ علمی می‌دانیم که اسپند سم مهلکی برای همه افراد به ویژه کودکان بوده و با دود ماشین و سایر دودها فرقی ندارد.

فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی با تأکید براینکه انواع بازی‌ها و فیلم‌های مختلف می‌تواند سلامت روان کودکان را تحت تأثیر قرار دهد، گفت:‌ همه دستگاه‌ها در کاهش اختلالات روان‌شناختی نقش دارند و باید به مسئولیت خود توجه داشته باشند.

معین با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از کارها به اسم طب سنتی انجام می‌شود ولی پشتوانه علمی و پژوهشی ندارد، گفت: اگر نگاه‌هایمان علمی نباشد مشکلات روان‌شناختی و اختلالات روان‌تنی را نمی‌توان کنترل کرد.

برچسب ها: روانشناسی ، همایش ، سیاسی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: