کد خبر: ۱۴۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 19
کانون محبت به همت افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون برای حمایت از کودکان دارای مشکلات مالی در راه ادامه تحصیل، راه اندازی شد.

شفا آنلاین>اجتماعی>«کانون محبت» به همت افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون برای حمایت از کودکان دارای مشکلات مالی در راه ادامه تحصیل، راه اندازی شد.

به گزارش شفا آنلاین، افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی خیریه‌ای به نام «کانون محبت» راه‌اندازی کرده است، درباره دلایل این رویکرد خود اظهار کرد: اوایل زمستان امسال از طریق یکی از دوستان که مدیر مدرسه‌ای در یک روستاست در جریان قرار گرفتم که این مدرسه شبانه‌روزی 80 دانش‌آموز داشته اما به دلیل مشکلات معیشتی و رفت و آمد و یک سری مسائل خانوادگی و شخصی، به 30 نفر تقلیل پیدا کرده و بقیه درس را رها کرده و برای گذران زندگی خود و خانواده‌شان از تحصیل صرف‌نظر کرده و به نوعی مشغول کار هستند.

بایگان با بیان اینکه در میان این بچه‌ها دانش‌آموزانی هستند که معدل بالای 18 و استعدادهای خیلی خاص دارند، گفت: برخی از آنها دچار مسائل خانوادگی هستند و از نظر معیشتی مشکل دارند. بخشی از دلایل رفتن این بچه‌ها از مدرسه مشکلات شخصی بوده اما سرما و بی‌غذایی و مسافتی که از روستای محل سکونتشان تا مدرسه باید طی کنند، موجب شده به مرور مدرسه را ترک کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به مشکلاتی که در مدرسه آن روستا با آن مواجه شده بود، گفت: متوجه شدیم که کلاس‌های آموزشی این مدرسه با کمبود گازوئیل و مشکلات تجهیزات شوفاژخانه رو به ‌رو است. همچنین سلف سرویسی که باید در آنجا غذا می‌خوردند نیاز به بازسازی داشت. در این مدت توانستیم تجهیزات فنی شوفاژخانه را تعمیر و راه‌اندازی کنیم و سیستم غذایی آنها را درست کرده و به یک چرخه مناسبی برسانیم.

این بازیگر ادامه داد: در حال حاضر با تامین مقداری گازوییل و تعمیر تجهیزات گرمایشی کلاس‌ ها بازگشایی شده، سیستم و برنامه غذایی ‌شان را تغییر دادیم و آنچه مناسب نوجوان در سن رشد است و به آن نیاز دارد، به برنامه غذایی اضافه کردیم ولی برای ادامه راه احتیاج به حامی داریم؛ کسانی که بیایند و بتوانند این بچه‌ها را حتی تا مقطع دکترا همراهی کنند.

بایگان در ادامه گفت: ما همچنین در حال آماده‌سازی فیلم مستندی از این سفرها هستیم که امیدواریم به زودی بتوانیم آن را به دست حامیان و همراهانمان برسانیم.
بایگان خاطرنشان کرد: به غیر از مورد آن روستا، در حال شناسایی 40 مورد دیگر در جاده تهران - مشهد هستیم که شرایط سخت و عجیبی دارند و به دلایلی مثل بدسرپرستی، اعتیاد والدین، ابتلا به بیماری‌های سخت و ... ممکن است از تحصیل باز بمانند.

وی افزود: در سفرهایمان و نزدیک شدن به بچه‌ها متوجه شدیم که برای ایجاد فضایی سلامت و امن و بی‌دغدغه نمی‌توانیم نسبت به مسائلی که خانواده‌شان دچار آنها هستند بی‌تفاوت بمانیم، بنابراین در بسیاری موارد به غیر از خودمان از موسسه‌های ذیربط و کمپین‌ های مختلف کمک گرفته‌ایم که از همه عزیزان همراه سپاسگزارم و امیدوارم «کانون محبت» که با شعله حیات یک شمع زندگی خود را آغاز کرده با همدلی هموطنان مهربان و اندیشمندم به خورشیدی فروزان بدل شود.
برچسب ها: کودکان ، سینما ، روستا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: