کد خبر: ۱۴۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 16
محققان با بررسی 400 نمونه تهیه شده از رستوران‌های فست‌فودی ایالات متحده دریافتند که در تقریبا نیمی از لفافه‌های کاغذی که در اطراف ساندویچ‌ها، نان یا انواع دسرها استفاده می‌شوند و در یک پنجم مقواهایی که بصورت جعبه در اطراف فست‌فودها قرار می‌گیرند ماده فلورین وجود دارد.
شفا آنلاین:یک مطالعه جدید نشان داده که بسیاری از پوشش‌هایی که از آنها برای بسته‌بندی فست‌فودها استفاده می‌شود حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که می‌توانند به غذایی که در آنها است، منتقل شوند.

به گزارش شفا آنلاین: محققان با بررسی 400 نمونه تهیه شده از رستوران‌های فست‌فودی ایالات متحده دریافتند که در تقریبا نیمی از لفافه‌های کاغذی که در اطراف ساندویچ‌ها، نان یا انواع دسرها استفاده می‌شوند و در یک پنجم مقواهایی که بصورت جعبه در اطراف فست‌فودها قرار می‌گیرند ماده فلورین وجود دارد.
مطالعات قبلی ارتباط این ماده را با سرطان‌های کلیه و بیضه، تولد نوزادان با وزن کم، بیماری‌های تیروئید، کاهش کیفیت اسپرم‌ها، فشار خون موقع بارداری و مشکلات سیستم ایمنی در بچه‌ها نشان داده است. گرچه استفاده از مواد شیمیایی حاوی فلورین مانند perfluorooctanoic acid و perfluorooctanesulfonic acid از سال 2011 در ایالات متحده کنار گذاشته شده، در بسیاری از کشورها از این مواد به‌طور وسیعی استفاده می‌شود و یکی از جاهایی که این مواد شیمیایی مضر حضور دارند بسته‌بندی‌های اطراف فست‌فودها هستند.
متاسفانه هیچوقت نمی‌توان با نگاه کردن به این پوشش‌ها متوجه شد که چه مواد شیمیایی مضری در آنها وجود دارد. محققین می‌گویند چربی و گرمای موجود در غذا موجب می‌شود تا این مواد سمی راحت‌تر به مواد غذایی درون آنها منتقل شوند. محققان می‌گویند این مواد شیمیایی فلوئورینه را حتی در خون بند ناف نوزادان هم پیدا کرده‌اند.سپید
برچسب ها: سموم ، فست فود ، فست فود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: