کد خبر: ۱۴۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 06
ما در وزارت بهداشت تلاش مى كنيم اين اتفاق رخ ندهد اما بدهى بيمه ها به نظام دارويى كشور به قدری سنگين شده كه بسيارى از شركت هاى دارويى توان تحمل اين بار مالی را ندارند.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر درباره اعلام انجمن داروسازان مبنى بر بی‌اعتبار شدن دفترچه‌ها و اقدام وزارت بهداشت در این خصوص خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،اكبر عبداللهی اصل مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره بى اعتبار شدن دفترچه ها از اول اسفند طبق اطلاعيه انجمن داروسازان گفت: ما در وزارت بهداشت تلاش مى كنيم اين اتفاق رخ ندهد اما بدهى بيمه ها به نظام دارويى كشور به قدری سنگين شده كه بسيارى از شركت هاى دارويى توان تحمل اين بار مالی را ندارند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به ميزان طلب داروخانه و زنجيره تامين گفت:در حوزه دارو، تامين ماده اوليه به صورت نقد انجام مى شود اما محصول نهایی به صورت نسیه به فروش رسیده و هزينه هاى آن پرداخت نمى‌شود.

 وی ادامه داد:امسال در زنجيره تامين دارو در حوزه بيمارستانى از بيمه ها دريافتى نداشتيم و در بخش سرپايى پرداخت ها با چند ماه تاخير صورت گرفت.

عبداللهى اصل تاكيد كرد: طلبى كه حوزه زنجيره تامين دارو اكنون از داروخانه ها و به تبع آن از بيمه ها دارد، حدود يک چهارم كل حجم بازار دارويى كشور و معادل سه هزار و 500 ميليارد تومان است. به همين دليل انجمن هاى داروسازى دفترچه های بیمه را بى اعتبار عنوان کردند.

وى با اشاره به آسيب بدهى بيمه ها و پرداخت نشدن مطالبات به نظام دارويی كشور تصریح کرد: به دليل پرداخت نشدن مطالبات از سوى سازمان هاى بيمه‌گر چرخه دارويى كشور در حال فلج شدن است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو يادآور شد: ما در وزارت بهداشت در تلاش هستيم در تامين داروى مورد نياز مردم مشكلى پيش نيايد و اگر پاى سلامت بيماران وسط باشد، وزارت بهداشت از روش ها و تمهيداتى براى تامين سلامت مردم استفاده مى‌كند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: