کد خبر: ۱۳۹۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 27
از آنجا که آتش نشانی کاری سخت و طاقت فرسا است از این رو نیروهای جوان باید استخدام شوند، بنابراین تا این افراد به شرط سنی 50 سال برای دریافت مزایای بازنشستگی قانون سخت و زیان آور برسند، دوران خدمتشان به پایان می رسد.

شفا آنلاین:یکی از فرماندهان آتش نشانی حریق تهران از درخواست آتش نشان ها برای برداشته شدن شرط سنی سخت و زیان آور بودن کار آتش نشانی که اکنون 50 سال است، خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، امیر مهدیانی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: از آنجا که آتش نشانی کاری سخت و طاقت فرسا است از این رو نیروهای جوان باید استخدام شوند، بنابراین تا این افراد به شرط سنی 50 سال برای دریافت مزایای بازنشستگی قانون سخت و زیان آور برسند، دوران خدمتشان به پایان می رسد.
وی ضمن درخواست از مسئولان همچون مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادها برای انجام اقدام هایی در این رابطه، افزود: همچنین درخواست می شود مسئولان دست اندرکار برای ورود تجهیزات و امکانات مناسب برای آتش نشانی سراسر کشور ما را یاری دهند تا این اقدام به سهولت انجام شود.
این فرمانده آتش نشانی حریق تهران در ادامه به تشریح برخی وقایع ساختمان پلاسکو در روز حادثه اشاره کرد و گفت: زمانی که به نیروهای آتش نشانی اعلام شد حریق در ساختمان پلاسکو اتفاق افتاده نیروها در مدت دو دقیقه خود را به محل حادثه رساندند و عملیات اطفا آغاز شد.
مهدیانی ادامه داد: تمامی نیروهای کمکی آتش نشانی در اطراف محل حاضر شدند، اما تاسف بار این است که عده ای از شهروندان و کسبه همچنان در طبقات حضور داشتند و از محل خارج نمی شدند و این کار آتش نشان ها را سخت می کرد.
وی بیان کرد: تا طبقات چهارم حدود چند صد نفر از شهروندان حضور داشتند که اگر جانفشانی نیروهای آتش نشانی برای خنک کردن ساختمان نبود شاید ساختمان پلاسکو دو ساعت قبل از آن فرو می ریخت و ما اکنون باید شاهد زیرآوار ماندن صدها نفر از شهروندان بودیم.
فرمانده آتش نشانی حریق تهران یادآورشد: در زمانی که در طبقات مشغول اطفا حریق بودیم یکی از طبقات فرو ریخت و چند نفر از آتش نشان ها در آنجا حضور داشتند و صحنه جالب اینجا بود که هر یک درصدد بود دیگری را نجات دهد.
مهدیانی ادامه داد: در آن زمان من و شهید امینی نیروها را وارد سبد بالابر کردیم و از آنجا به بعد من از وی جدا شدم و شهید امینی به نقطه دیگری رفت و من وارد بالابر شده و نجات پیدا کردم و شهید امینی در آخرین لحظه نتوانست خود را به بالا بر برساند و جان خود را از دست داد.
این فرمانده آتش نشانی حریق تهران همچنین به نحوه بیرون کشیدن اجساد شهدای آتش نشان در زیر آوار اشاره کرد و گفت:‌ روز گذشته پیکر سه نفر از آتش نشان ها را بیرون آوردیم و بیرون کشیدن یکی از شهدا که وسایل سنگینی روی وی افتاده بود، کار بسیار مشکلی بود اما سرانجام پیکر این شهید نیز از زیر آوار بیرون کشیده شد.
مهدیانی خاطرنشان کرد: شغل آتش نشانی خطرات بسیاری دارد اما در عین حال این شغل نوعی ایثارگری است و پوشیدن این لباس مقدس لیاقت می خواهد و آتش نشان ها ثابت کردند که عاشق حرفه خود هستند.
وی در ادامه از شهروندان، تجار و کسبه خواست درصد ایمنی در محل کسب و کار خود را بالا ببرند و گفت: البته افزایش حضور مردم در روزهای اخیر برای بیمه آتش سوزی نشان از توجه و اهمیت این مساله دارد اما باید تلاش کرد تا فرهنگ ایمنی در جامعه بالا رود.
ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت هشت صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت و در نتیجه آن، شماری از آتش نشانان و شهروندان زیر آوار ماندند.
تاکنون پیکر 15 شهید آتش نشان از زیر آوار خارج شدند که با احتساب شهادت یک آتش نشان بدلیل شدت جراحات و سوختگی در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به شهادت رسیدند.
همچنین در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، تاکنون پیکر پنج شهروند نیز از زیر آوار خارج شده است.
یک هزار و ٢٠٠ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد، فعال بود. 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده است و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.
بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بود.
ساختمان 15 طبقه پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.
برچسب ها: آتش نشانی ، مجلس ، امکانات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: