کد خبر: ۱۳۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 24
استفاده از سوزن در ناحیه ای که مرتبط باگرسنگی واشتهاست شامل قرار دادن ۵۵ سوزن متفاوت در نقاط مهمی از گوش می شود
شفا آنلاین:قرار دادن ۵ سوزن طب سوزنی در قسمت لاله گوش در حالت درازکشیده به کاهش وزن کمک می کند.

به گزارش شفا آنلاین:طب سوزنی از طریق گوش براساس تئوری اوریکولوتراپی روی همه بخش های بدن تاثیرگذاراست.استفاده از سوزن در ناحیه ای که مرتبط باگرسنگی واشتهاست شامل قرار دادن ۵۵ سوزن متفاوت در نقاط مهمی از گوش می شود.استفاده از نقطه گرسنگی در طب سوزنی گوش انتخاب خوبی برای بیماران چاق است . هرچند برای بیمارانی که از چاقی میانی رنج می برند علاوه برنقطه گرسنگی، پنج نقطه طب سوزنی گوش دیگر نیز بایداستفاده گردد.

تاثیر طب سوزنی روی بیماران مبتلا به چاقی با اختلال عملکرد متابولیسم بدن نیز کاربرد دارد. افزایش عملکرد متابولیسم بدن در افراد چاق موجبکاهش وزن می شود.مطالعاتی در این خصوص صورت گرفت و نتایج بدست آمده حاکی از این است که تاثیر طب سوزنی از طریق گوش با طب سوزنی ساختگی روی چاقی زنان بررسی شده است.محققین دریافتند هیچ تفاوت آماری در وزن بدن، شاخص توده بدنی، دور کمر مابین گروه طب سوزنی و دارونما یافت نشده است. در این تحقیق طب سوزنی ۵ نقطه روی لاله گوش با یک نقطه از طب سوزنی بدن مقایسه شد. آنها به شکل تصادفی ۹۱ فرد چاق را با ۵ نقطه طب سوزنی، یک نقطه طب سوزنی (گرسنگی) یا طب سوزنی ساختگی درمانی (دارونما) اختصاص دادند.

طی هشت هفته از این تحقیق، شرکت کنندگان هر دو گروه یک رژیم محدود اختصاصی را دنبال کردند ولیرژیم غذایی هر دو گروه را کاهش ندادند. (طب سوزنی گوش حتی بدون رژیمغذایی می تواند موجب کاهش وزن گردد) آنها حتی میزان ورزش خود را نیز بیشتر نکرده بودند.۵ سوزن مورد نظر به عمق ۲ میلی متر در لاله گوش (press needle)قرار می گیرد و به مدت یک هفته آنجا می ماند. سپس درمان مشابه برای گوش دیگر استفاده می شود. این فرایند طی هشت هفته تکرار می شود

تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن میان گروه ها وجود داشت. طی چهار هفته کسانیکه با پنج سوزن درمان شده اند متوسط کاهش وزن ۶٫۱ درصدی در مقایسه با کاهش ۵٫۷ درصدی با کسانی داشتند که با یک سوزن درمان شده بودند و طی طب سوزنی ساختگی هیچ نوع کاهش وزنی نداشتند.بیشترین کاهش مربوط به سایز کمربا پنج سوزن بوده است ولی در افرادی که طب سوزنی ساختگی شده بودند هیچ کاهش نداشتیم.و علاوه بر کاهش سایز درصدی از وزن بیماران چاق نیز کاهش یافت. لازم به ذکر است دسنرمان با پنج نقطه طب سوزنی گوش موجب بیشترین کاهش در سایز کمر می شود و نشان می دهد این روش، بیشترین روش درمان برای کاهش وزن و سایز دور شکم ، باسن و پهلو است و درمان با پنج نقطه تاثیر بیشتری از درمان با یک نقطه دارد.

پزشک آنلاین

دکتر عباس انصاری [ طب سوزنی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: