کد خبر: ۱۳۹۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 22
طرح محب در حقیقت به حمایت های روانی و اجتماعی بعد از بلایا از آسیب دیدگان اطلاق می شود و هم اکنون 10 تیم برای حادثه پلاسکو راه اندازی شده و این تیم ها روزبروز درحال افزایش است
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از اجرای طرح محب برای به منظور حمایت های روحی و مشاوره آسیب دیدگان و بازماندگان حادثه پلاسکو خبر داد و گفت: مردمی هم که از این حادثه دچار اضطراب شده اند برای مشاوره با 1480 تماس بگیرند.

به گزارش شفا آنلاین،مجید رضازاده افزود: طرح محب در حقیقت به حمایت های روانی و اجتماعی بعد از بلایا از آسیب دیدگان اطلاق می شود و هم اکنون 10 تیم برای حادثه پلاسکو راه اندازی شده و این تیم ها روزبروز درحال افزایش است؛ هر یک از این تیم ها از یک روانپزشک، دو روانشناس ، یک مشاور و یک مددکار تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: این تیم ها بر اساس اولویت در آتش نشانی های سطح شهر برای التیام دردهای آسیب دیدگان و نجات یافتگان از حادثه مستقر شده اند یا اینکه همراه تیم های اطلاع رسانی خبر شهادت یا مفقودی ها نزد خانواده های آنان می روند.
وی ادامه داد: همچنین چهار ماشین اورژانس اجتماعی در محل پلاسکو مستقر شده و تاکنون نیز بیش از 12 ماموریت با حضور روانشناسان مجرب انجام داده است.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: همچنین مردمی که در اثر شنیدن اخبار و مشکلات حادثه پلاسکو دچار استرس و اضطراب شده اند می توانند بطور رایگان از خط صدای مشاور با تلفن 1480 بهره مند شوند.
وی یادآور شد: طرح محب حدود 10 سال سابقه دارد اما به تازگی در حال گسترش و توسعه است؛ این طرح تاکنون در تهران کمتر فعال بوده است.
رضازاده ادامه داد: در اجرای این طرح یا از روانشناسان مجرب داوطلب برای مشاوره به آسیب دیدگان و بازماندگان حادثه استفاده می شود یا اینکه با توانمندسازی مردم محله ، آنها در مواقع بحرانی کمک های روانی و اجتماعی لازم را به مردم به ویژه سالمندان و زنان می رسانند .
گفتنی است امروز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه انوشیروان محسنی بندپی رئیس بهزیستی کشور از ایستگاه آتش نشانی میدان حسن آباد بازدید کرده و نسبت به شهدای آتش نشان ، ادای احترام کردند.
ساختمان پلاسکو، واقع در خیابان جمهوری و تقاطع چهارراه استانبول، حدود ساعت 8 صبح پنجشنبه هفته گذشته دچار حریق شد و درساعت 30/11 دقیقه به علت شدت آتش فرو ریخت.
برچسب ها: استرس ، پلاسکو ، طرح محب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: