کد خبر: ۱۳۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 22
این گزارش تاکید دارد که چنین خشونت‌هایی معمولا کمتر گزارش می‌شوند و شناسایی افردی که مورد خشونت واقع می‌شوند مشکل است.

شفا آنلاین>اجتماعی>نتایج یک تحقیق نشان داد: بیش از 60 درصد دانشجویان دختر اسپانیایی اعلام کرده‌اند که مورد خشونت جنسیتی قرار گرفته‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، اولین تحقیق در رابطه با خشونت علیه زنان در دانشگاه‌های اسپانیا نشان می‌دهد حدود 62 درصد از دانشجویان در دوران تحصیل خود با خشونت‌های جنسیتی مواجه می‌شوند.

این گزارش تاکید دارد که چنین خشونت‌هایی معمولا کمتر گزارش می‌شوند و شناسایی افردی که مورد خشونت واقع می‌شوند مشکل است.

محققان دانشگاه‌های بارسلونا، گیرونا، رویرا و ویرگیلی این تحقیق را منتشر کرده‌اند. 25 درصد این خشونت‌ها توسط دانشکده‌ها علیه زنان انجام می‌شود و هنوز با این وجود حدود 91 درصد از خشونت‌ها گزارش نمی‌شود.

پاتریسیا ملگار، یکی از محققان این پروژه گفت: از ابتدای آغاز این تحقیق ما به نقص فاحش قوانین دانشگاهی در رابطه با این موضوع پی بردیم و نکته آزاردهنده دیگری که وجود دارد این است که ما همواره در طول انجام این تحقیق مورد تهدید واقع شده‌ایم.

در این تحقیق با 1083 دانشجو مصاحبه شده و محققان معتقدند تعداد بسیاری از دانشجویان وجود دارند که ترجیح می‌دهند در این رابطه صحبت نکنند و از همین تعداد موجود هم کسانی هستند که تمام وقایع را شرح نداده‌اند.

محققان این تحقیق اعلام کرده‌اند که محدود کردن، تمسخر و اجبار زنان نیز به نوعی خشونت جنسیتی در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از افراد این موارد را به عنوان خشونت در نظر نمی‌گیرند اما مصاحبه‌ها نشان می‌دهند که تاثیر این موارد کمتر از موارد معمول نیست.

بسیاری از مصاحبه‌شوندگان نیز از موارد خشونت علیه خودشان اطلاعات کاملی نداشتند و فقط تعداد کمی  از آنها با قاطعیت نسبت به خشونت نسبت به خودشان آگاهی داشتند.

85 درصد شرکت‌کنندگان در این تحقیق خواستار ارائه خدمات روانی و مشاوره‌ای به قربانیان خشونت جنسیتی توسط دانشگاه شدند و تغییر در برخی قوانین دانشگاهی را ضروری قلمداد کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: