کد خبر: ۱۳۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 20
این ویروس از طریق خون یا فرآورده های خونی آلوده نیز انتقال می یابد و مادر آلوده ممکن است جنین خود را در دوره ی بارداری و یا از طریق شیردهی آلوده کند .
( HIV ) :

شفا آنلاین:عوامل ایجاد کننده AIDZ ( ایدز ) استروویروس های RAN دار هستند که ویروس های نقض ایمنی انسان ( HIV 2 , HIV- 1 ) نامیده می شوند اکثر موارد بیماری در سراسر جهان در اثر عفونت HIV- 1 ایجاد می شوند .روش اصلی انتقال این بیماری نزدیکی جنسی است .


به گزارش شفا آنلاین:این ویروس از طریق خون یا فرآورده های خونی آلوده نیز انتقال می یابد و مادر آلوده ممکن است جنین خود را در دوره ی بارداری و یا از طریق شیردهی آلوده کند . دوره نهفتگی ( کومون ) از تماس تا بیماری بالینی چند روز تا چند هفته و به طور متوسط 6 ـ 3 هفته طول می کشد . عفونت حاد HIV به بسیاری از سندروم های ویروسی دیگر شباهت دارد و معمولا کمتر از 10 روز طول می کشد .

علائم شایع عبارتند از :
- تب و تعرق شبانه
- خستگی
- راش
- سردرد
- تهوع و استفراغ
- اسهال و ...
- پیشرفت از آلودگی با ویروس بدون علامت تا ایدز به طور متوسط حدود 10 سال طول می کشد .

انتقال مادری :
انتقال ایدز از طریق جفت ممکن است در مراحل زود هنگام رخ ندهد با وجود این در اکثر موارد ، انتقال از مادر به کودک در زمان زایمان شایعترین علت عفونت های ایدز کودکان است .

شیردهی :
شیردهی میزان انتقال عمودی را افزایش می دهد و در ایالات متحده در زنان HIV مثبت عموماً شیردهی توصیه نمی شود اکثر موارد انتقال در 6 ماه اول رخ می دهند و در نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند دو سوم آلودگی ها ناشی از شیر مادر هستند .

پزشک آنلاین

دکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]

برچسب ها: ویروس ، نقص ایمنی ، انسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: