کد خبر: ۱۳۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۵ - 2017January 10
در صورتی برای تهیه و عرضه تخم مرغ های بسته بندی، اداره کل دامپزشکی مجوز می دهد که در یک مکان بهداشتی با ساختاری مناسب و حضور دامپزشک باشد.
شفا آنلاین:دبیر انجمن تخم مرغ شناسنامه‌دار ایران نسبت به خرید و مصرف برخی تخم مرغ های بسته بندی عرضه شده در سطح شهر هشدار داد.
به گزارش شفا آنلاین،سید فرزاد طلاکش دبیر انجمن تخم مرغ شناسنامه‌دار ایران درباره عرضه تخم مرغ های بسته بندی غیربهداشتی و ناسالم در سطح شهر تهران و شهرهای شمالی کشور گفت: در صورتی برای تهیه و عرضه تخم مرغ های بسته بندی، اداره کل دامپزشکی مجوز می دهد که در یک مکان بهداشتی با ساختاری مناسب و حضور دامپزشک باشد.

وی با بیان اینکه در این مکان ها تخم مرغ ها کاملا بصورت بهداشتی کنترل کیفی و بسته بندی می شوند، افزود: حتی تخم مرغ هایی که از دسترس خارج می شوند بعد از تیمار حرارتی در واحدهای پاستوریزه در چرخه صنایع غذایی قرار می گیرند.

طلاکش اظهار داشت: متاسفانه عده ای، تخم مرغهایی که برای مرغ مادر است (امکان جوجه کشی ندارند) یا در شرایط کاملا غیربهداشتی تهیه شده اند به اسم تخم مرغ محلی به فروش می رسانند که حتی از لحاظ پوسته کاملا غیربهداشتی هستند.

دبیر انجمن تخم مرغ شناسنامه دار ایران گفت: متاسفانه افراد برای محلی جلوه دادن تخم مرغ ها، آنها را در داخل کاه می ریزند که اکثرا آلودگی های قارچی و کپکی دارند لذا اصلا مورد تایید نیستند.

وی اعلام کرد: از آنجا که گستره مغازه های فروشنده این محصول بسیار زیاد است سازمان دامپزشکی علیرغم تمام تلاشهای خود نتوانسته بازرسی های قوی داشته باشد و لذا مجبور به صدور اطلاعیه برای آگاهی مردم شدیم.

طلاکش عنوان کرد: برخی شرکتهای عرضه تخم مرغ مثل "لبخند طلایی" فعالیتی کاملا زیرزمینی دارند چرا که با وجود پیگیری های مداوم هرگز به نام چنین شرکتی برنخورده و نشانی از آنها را نیافتیم.

به گفته وی، این شرکت، تخم مرغ های معمولی را تحت عنوان تخم مرغ سبز یا ارگانیک در بسته بندی های خاص با قیمت های گزاف به مردم می فروشد که کاملا مصداق تخلف است.

دبیر انجمن تخم مرغ شناسنامه دار ایران با اشاره به رونق فروش تخم مرغ های قهوه ای در مغازه های سطح شهر اعلام کرد: عرضه اینگونه تخم مرغ ها با فعالیتی کاملا زیرزمینی و به دلیل سود زیاد فروش رونق پیدا کرده است در حالیکه برندهایی فاقد مشخصه های لازم (آدرس مشخص جهت پیگیری، شماره بهداشتی دامپزشکی و شماره پروانه تولید) روی برچسب خود هستند.

وی اظهار داشت: از آنجا که این شرکتهای زیرزمینی نسبت به شرکتهای بسته بندی رسمی دولتی سود بالایی را به مغازه ها می رسانند، متاسفانه از طریق مغازه داران تاکنون نتوانسته ایم به آدرس اصلی این مراکز دست پیدا کنیم.

طلاکش توصیه کرد: همگان در هنگام خرید تخم مرغ های بسته بندی باید به کد دامپزشکی، کد بهره برداری دامپزشکی، شماره پروانه تولید محصول (همان پروانه ساخت وزارت بهداشت) و آدرس کامل جهت ردیابی صحت محصول دقت کنند.

گفتنی است، دو شماره تماس 1521 برای اداره دامپزشکی استان تهران 66562440 برای انجمن تخم مرغ شناسنامه دار ایران آماده دریافت شکایات مردمی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: