کد خبر: ۱۳۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۵ - 2017January 05
دانشمندان، کارشناسان بهداشت عمومی، مصرف‌کنندگان و سهام‌داران از این موضوع نگران هستند که مصرف بیش‌ازاندازه چنین داروهایی دارد به ایجاد شمار فزاینده‌ای عفونت‌های انسانی مرگبار ناشی از باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ها یا به‌اصطلاح ابرمیکروب‌ها می‌انجامد.
شفا آنلاین:رستوران‌های زنجیره‌ای برگرکینگ و تیم هورتونز قصد دارند به استفاده از مرغ‌های پرورش داده شده بدون آنتی‌بیوتیک که اهمیتی فراوان در پزشکی دارد روی بیاورند.

به گزارش شفا آنلاین:شرکت بین‌المللی رستوران برندز که صاحب هردوی این رستوران‌های زنجیره‌ای است اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۱۷ در فروشگاه‌هایش در آمریکا و در سال ۲۰۱۸ در فروشگاه‌هایش در کانادا این تغییر را عملی کند. تخمین زده می‌شود که ۷۰ درصد آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای مقابله با عفونت‌های انسانی ضروری هستند و باعث تضمین ایمنی عمل‌های تهاجمی مانند جراحی می‌شوند، برای استفاده در تولید گوشت و لبنیات فروخته می‌شوند.

       دانشمندان، کارشناسان بهداشت عمومی، مصرف‌کنندگان و سهام‌داران از این موضوع نگران هستند که مصرف بیش‌ازاندازه چنین داروهایی دارد به ایجاد شمار فزاینده‌ای عفونت‌های انسانی مرگبار ناشی از باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ها یا به‌اصطلاح ابرمیکروب‌ها می‌انجامد. شرکت رستوران برندز گفت: «به اعتقاد ما مهم است که مصرف آنتی‌بیوتیک‌های ضروری برای پزشکی در انسان‌ها را کاهش دهیم تا تاثیربخشی آنتی‌بیوتیک‌ها را چه در دامپزشکی و چه در پزشکی حفظ کنیم.» مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا تخمین می‌زند که دست‌کم ۲ میلیون نفر در این کشور در هرسال به باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ها آلوده می‌شوند و ۲۳هزار نفر درنتیجه اثر مستقیم آن‌ها می‌میرند. شرکت مک‌دونالد نیز قبلا همه آنتی‌بیوتیک‌های مهم برای پزشکی انسانی را از زنجیره تولید مرغش در آمریکا خارج کرده بود. شرکت وندیز، یک شرکت تولید غذای دیگر نیز اعلام کرده استفاده از مرغ‌های پرورش‌یافته با آنتی‌بیوتیک‌های مهم را برای سلامت انسان کنار می‌گذارد. از طرف دیگر، شرکت غذایی تایسون، بزرگ‌ترین فرآوری‌کننده مرغ در آمریکا هم اعلام کرده است که قصد دارد استفاده از همه آنتی‌بیوتیک‌های مهم برای پزشکی انسانی را در پرورش مرغ‌هایش متوقف کند.سپید
منبع: Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: