کد خبر: ۱۰۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
شفا آنلاین>سلامت>به گفته پژوهشگران استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در خوراک دام، به افزایش باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک در سراسر جهان کمک می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،  در جنگ علیه افزایش مقاومت به آنتی‌بیوتیک، ضرورت دارد بدانیم استفاده از یک آنتی‌بیوتیک یا در برخی موارد ضدعفونی‌کننده‌ها ممکن است فراوانی باکتری‌های مقاوم به چند دارو را بالا ببرد.

       یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که وجود باکتری‌های مقاوم به چند دارو در مزرعه‌ها عادی است و یک استثنا نیست؛ زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها به طور مداوم در خوراک دام برای افزایش رشد و پیشگیری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

       ردیابی منبع مقاومت آنتی‌بیوتیکی بسیار پیچیده است؛ چون استفاده از آنتی‌بیوتیک که بروز مقاومت را بالا می‌برد، متداول است و مقاومت به آنتی‌بیوتیک می‌تواند بین باکتری‌ها منتشر شود. مقاومت چنددارویی باکتری‌ها موضوعی جهانی است.

       به گفته متخصصان آنتی‌بیوتیک‌ها به شکل بسیار گسترده استفاده می‌شوند و باکتری‌هایی که برای کشتن موردنظر هستند، به آنها عادت می‌کنند و داروها را کم اثر می‌سازند.

       براساس آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی)، حداقل 2 میلیون آمریکایی در سال مبتلا به باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک می‌شوند و سالانه حدود ۲۳۰۰۰ نفر در نتیجه این بیماری‌ها می‌میرند.سپید
Healthday
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: