کد خبر: ۱۳۶۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 03
حوله ها پس از استحمام و استفاده افراد از آنها، به محیطی برای پرورش باکتری تبدیل می شوند و بقایای قارچ، سلول های مرده پوست، بزاق و سایر ترشحات بدن به علاوه میکروب های موجود در حمام می توانند به آنها منتقل شوند.

شفا آنلاین:حوله ها محیط مناسبی برای پرورش باکتری ها هستند و شرایط مورد نیاز را برای حیات میکروبی فراهم می کنند؛ همین امر اهمیت رعایت نکات بهداشتی را برای استفاده از حوله ها پر رنگ می کند.
به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان معتقدند: حوله ها پس از استحمام و استفاده افراد از آنها، به محیطی برای پرورش باکتری تبدیل می شوند و بقایای قارچ، سلول های مرده پوست، بزاق و سایر ترشحات بدن به علاوه میکروب های موجود در حمام می توانند به آنها منتقل شوند.
'فیلیپ تیرنو' یک میکروبیولوژیست و پاتولوژیست در دانشکده پزشکی دانشگاه یورک گفت: اگر حوله حمام را بعد از استحمام کاملا در فضای باز خشک کنید، حداکثر سه بار می توانید از آن استفاده کنید و پس از آن حتما باید شسته شود.
به گفته وی، حوله ها محیط مناسبی برای تکثیر و پرورش باکتری ها محسوب می شوند زیرا از شرایط مناسب برای حیات میکروبی از قبیل آب، دماهای گرم، اکسیژن، غذا و ph خنثی برخوردار هستند.
بر این اساس، حوله از وسایل شخصی است و باید مراقب بود که با افراد دیگر به اشتراک گذاشته نشود، زیرا در غیر این صورت، به واسطه سرایت ارگانیسم هایی که بدن به آنها عادت ندارد و تماس بالقوه فرد با این ارگانیسم ها، احتمال عوارضی همچون جوش و یا عفونت افزایش می یابد.
برچسب ها: حوله ، استحمام ، باکتری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: