کد خبر: ۱۳۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 2016December 28
در حال حاضر با پیگیری و حضور فرماندار شهریار قبرستان نصیر آباد توسط نیروی انتظامی از وجود کارتن خوابها و معتادین پاک سازی شد و این افراد با انتقال به گرم خانه هایی که تدارک دیده شده ساماندهی شدند.
شفا آنلاین:در حال حاضر با پیگیری و حضور فرماندار شهریار قبرستان نصیر آباد توسط نیروی انتظامی از وجود کارتن خوابها و معتادین پاک سازی شد و این افراد با انتقال به گرم خانه هایی که تدارک دیده شده ساماندهی شدند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد محمودی پیرامون آخرین وضعیت کارتن خوابها و معتادینی که در گورستان نصیر آباد شب را سپری می‎کردند، گفت: ما حدود سه هفته پیش، با بهزیستی سه منطقه و فرماندهان انتظامی آن در این خصوص جلساتی برگزار کردیم.

وی افزود: در این جلسات بدنبال ایجاد شرایط مناسبی بودیم تا این افراد بی خانمان در یک محلی ساماندهی شوند.

محمودی در مورد نحوه ساماندهی کارتن خوابها گفت: در سر آسیاب ملارد یک سالن در زیر زمین اجاره شد که دارای امکانات خواب از قبیل تخت هم است.

وی درباره اسکان بانوان و بطور کلی چگونگی اداره این مرکز موقت اضافه کرد: با مسئولیت بهزیستی محلی برای استراحت آنها فراهم شد. این سالن در ساعت 5 بعد از ظهربازگشایی شده و تا 8 صبح دایر است.

نماینده مردم شهریار و ملارد از نصب یک بنر بر سر در این سالن خبر داد و خاطر نشان کرد: در بنر ذکر شده کسانی که قصد سکونت در این مکان را دارند بدون هزینه پذیرفته خواهند شد و بعلاوه غذای مختصری هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

محمودی تصریح کرد: بجز اسکان معتادان در ملارد، در شهر قدس هم نسبت به این موضوع ترتیب اثر داده شد و در شهریار سازمان بهزیستی با 4 کمپ قراردادی بمنظور ساماندهی این گونه افراد منعقد کرد.

وی در ادامه گفت: قرار است در این کمپها افراد غربالگری شده و معتادین پر خطر و معتادین عادی جدا سازی خواهند شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نسبت به عدم اطلاع برخی از معتادها نسبت به وجود چنین مراکزی ابراز تاسف کرد و در بیان داشت: وقتی هوا سرد می شود این قبیل افراد به اماکن این چنینی پناه می برند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبرستان مذکور متولی برای حراست نداشته به تماس تلفی شب گذشته خود با فرماندار شهریار اشاره کرد و گفت: همین سوال را مطرح کردم و ایشان تاکید داشتند که قبرستان با در و دیوار محصور شده اما با این حال چند بار معتادین از این مکان جمع آوری شده اند اما باز هم با به طرق مختلف به قبرستان ورود پیدا کردند و طبق گفته فرماندار خوابیدن چهار نفر در یک گور جو سازی بوده و صحت ندارد.

محمودی خاطر نشان کرد: شب گذشته کل منطقه باغستان و نصیر آباد توسط نیروی انتظامی از وجود کارتن خوبها و معتادین پا کسازی شد که در مجموع این افراد کمتر از سی نفر بودند.

وی در جواب این پرسش که آیا باز هم این گونه مکانها در شهریار برای تجمع بی خانمانها و معتادین وجود دارد با ابراز تاسف گفت: مناطق حاشیه تهران همواره درگیر این گرفتاریها است.

این نماینده خانه ملت با تاکید بر اینکه باز هم اطراف شهر نیازمند پاک سازی است تصریح کرد: باید این ترس و وحشت بخاطر دستگیری از معتادین گرفته شود تا به مکانهای خرابه و خلوت پناه نبرند. لذا می توان به گونه ای اطلاع رسانی کرد تا خودشان را به گرم خانه هایی که تدارک دیده شده به جهت اسکان معرفی کنند.

محمودی در پایان افزود: بنده شخصا بازدیدی از این مراکز داشته ام حتی مامور انتظامی آنجا حضور ندارد که باعث ترس شود و مجموعه توسط افرادی که امروز ترک اعتیاد کرده اند اداره می شود. لذا دلیلی برای ترس معتادین برای رفتن به این کمپها وجود ندارد.
برچسب ها: گورخواب ، کارتن ، جلسات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: