کد خبر: ۱۳۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۵ - 2016December 25
راهبردهای رژیم غذایی 2010 آمریکا توصیه می‌کند بزرگسالان و کودکان باید سبزیجات و میوه‌های متنوعی در برنامه غذایی خود مصرف کنند که به حفظ وزن سالم کمک کند.
  شفا آنلاین:     یافته‌های حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد که افزایش دریافت میوه و سبزیجات غیرنشاسته‌ای با تغییر وزن همبستگی منفی دارد.

   به گزارش شفا آنلاین:    این مطالعه طولی تفاوت‌هایی را به واسطه نوع میوه و سبزی نشان داد و پیشنهاد کرد که ویژگی‌های این مواد غذایی بر رابطه‌شان با تغییر وزن اثر می‌گذارد.

       راهبردهای رژیم غذایی 2010 آمریکا توصیه می‌کند بزرگسالان و کودکان باید سبزیجات و میوه‌های متنوعی در برنامه غذایی خود مصرف کنند که به حفظ وزن سالم کمک کند. محققین در این مطالعه ارتباط بین تغییر دریافت میوه و سبزیجات ویژه را از طریق پرسشنامه‌های رژیم غذایی و گزارش‌های سنجش وزنی در 133هزار و 469 مرد و زن بررسی کردند.

       آزمودنی‌ها در یک دوره 24 ساله پیگیری شدند. یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل آماری داده‌های حاصل از مطالعه نشان داد که پس از تطابق تغییرات گزارش شده در سایر عوامل مرتبط با سبک زندگی مثل سیگار کشیدن و فعالیت بدنی، افزایش مصرف چندین نوع میوه و سبزی همبستگی معکوسی با تغییرات وزنی داشت، با وجود این دریافت سبزیجات نشاسته‌ای مثل ذرت و نخود فرنگی موجب افزایش وزن شد.

       به بیان محققین، «یافته‌های حاصل از مطالعه ما از فواید افزایش دریافت میوه و سبزی برای پیشگیری از افزایش وزن در طولانی‌مدت حمایت می‌کند و راهبردهای ویژه‌ای را در افزایش دریافت میوه‌ها و سبزی‌های ویژه در پیشگیری از چاقی، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و عروقی، سرطان و سایر اختلالات فراهم می‌کند.

یافته‌های حاصل از این مطالعه در مجله PLOS Medicine منتشر شد.سپید
منبع: Your Doctor

برچسب ها: میوه ، سبزیجات ، برگشت وزن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: