کد خبر: ۱۳۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۵ - 2016December 25
مصرف هر نوع نوشابه‌ای اشتها را بیشتر می‌کند و این موجب پرخوری و درنتیجه افزایش احتمال دیابت می‌شود.
شفا آنلاین:   یک مطالعه جدید نشان داده که هیچ تفاوتی ندارد در نوشابه‌ای که مصرف می‌کنید قند یا دیگر شیرین‌کننده‌های مصنوعی وجود داشته باشد. مصرف بیش از دو نوشابه در روز می‌تواند احتمال ابتلا شما را به دیابت دو برابر افزایش دهد.

  به گزارش شفا آنلاین:    مطالعات قبلی نشان داده که وجود قند در نوشابه‌ها می‌تواند موجب افزایش وزن و به دنبال آن افزایش ریسک ابتلا به دیابت شود ولی در مطالعه جدید محققین با بررسی بیش از 2800 فرد متوجه شدند که اصلا تفاوتی ندارد برای شیرین شدن نوشابه‌ای که مصرف می‌شود، از قند یا از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده‌ شده باشد. مصرف بیش‌ازحد از هرکدام از آن‌ها ریسک بروز دیابت را زیاد می‌کند به‌طوری‌که اگر بیش از دو قوطی 200 سی‌سی نوشابه گازدار در روز مصرف شود احتمال ابتلا به دیابت دو برابر و اگر بیش از پنج نوشابه مصرف شود این احتمال ده برابر افزایش پیدا می‌کند.

       اینکه چرا نوشابه‌هایی هم که قند ندارند موجب افزایش احتمال دیابت می‌شوند هنوز به‌درستی مشخص نیست ولی محققین می‌گویند مصرف هر نوع نوشابه‌ای اشتها را بیشتر می‌کند و این موجب پرخوری و درنتیجه افزایش احتمال دیابت می‌شود. همچنین شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است با تغییر در نوع باکتری‌های روده بتوانند ریسک دیابت را افزایش دهند.سپید
منبع: Medscape
برچسب ها: نوشابه ، دیابت ، اشتها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: