کد خبر: ۱۰۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 22
شفا آنلاین>اجتماعی>اگر در روز احساس خستگی می کنید یا دوست دارید که انرژی خود را افزایش دهید، به کارهایی که در اینجا برایتان آورده ایم، نگاهی بیاندازید و طبق آنها عمل کنید.
به گزارش شفا آنلاین،اگر در روز احساس خستگی می کنید یا دوست دارید که انرژی خود را افزایش دهید، به کارهایی که در اینجا برایتان آورده ایم، نگاهی بیاندازید و طبق آنها عمل کنید.

1.در روز یک فنجان قهوه بنوشید

اگر فکر می کنید که با نوشیدن 4 فنجان قهوه در صبح می توانید از خواب نازتان بیدار شوید، باید بگوییم که اشتباه کرده اید و تنها با این کار انرژی خود را از بین می برید. طبق تحقیقات صورت گرفته اگر میزان کافئین شما در هر بار نوشیدن قهوه کم باشد، یعنی چیزی حدود یک چهارم فنجان، تاثیر آن بیشتر از نوشیدن هر بار یک فنجان کامل قهوه است.



2.مصرف گلوکز خود را کاهش دهید

مواد غذایی حاوی گلوکز کم شامل لوبیا، حبوبات، برنج قهوه ای، نان های گندمی و آجیل تاثیر کمتری بر قند خون شما نسبت به موادی که حاوی گلوکز بیشتری مانند برنج سفید، اسپاگتی، سیب زمینی، کورن فلکس و آب میوه ها و نوشیدنی های قندی هستند، دارند. پس مصرف موادی که حاوی گلوکز کمتری هستند به شما کمک می کند تا قند خون خود را ثابت نگه دارید.



3.رزماری خشک مصرف کنید

رزماری خشک نزد گیاه شناسان به عنوان یک محرک انرژی عمل می کند. شما می توانید آن را به عنوان دم نوش، به همراه چای یا با سالاد مصرف کنید.



4.روزی 10 دقیقه پیاده روی کنید

هنگام پیاده روی سعی کنید تمرکز خود را بر چیزهایی که در زندگی تان ارزش دارند، بگذارید. بعد از پیاده روی از تمام افکاری که به ذهن تان رسید، یاددشت بردارید. این کار باعث می شود که ذهن تان پر از افکار مثبت شود، قدر دارایی های زندگی تان را بدانید و شاکرشان باشید. این روش اگر چه ساده اما بسیار تاثرگذار است که به روح و بدن شما انرژی می دهد و ماهیچه های جسم و ذهن تان را ترمیم می کند.



5.افکار منفی را متوقف کنید

هر بار احساس کردید که افکار منفی به سمت شما سرازیر شده اند، به یک تابلو «توقف» بیاندیشید. این تصویر باعث می شود که افکار منفی از شما دور و افکار مثبت جایگزین شان شوند. افکار منفی انرژی زیادی از آدم می گیرند. از داوری بی جا در مورد خود نیز بپرهیزید و خودتان را برای گذشته ای که داشته اید و تغییر در آن غیرممکن است، سرزنش نکنید. شما هم مانند دیگران لایق بهترین ها هستید.



6.دو لیوان آب یخ بنوشید

خستگی یکی از علائم کمبود آب بدن است. پس اگر تمام روز خود را تنها به نوشیدن قهوه و نوشابه اکتفا می کنید، احتمال این که از کمبود آب بدن رنج می برید، زیاد است. نوشیدن دو فنجان آب سرد در روز می تواند به شادابی و انرژی بیشتر شما کمک کند.



7.حوله ای تر بر صورت تان بگذارید

یک حوله تمییز بردارید و آن را درون آب یخ قرار دهید، سپس آن را روی صورت تان بگذارید، آنگاه خواهید دید که چشم و ماهیچه های صورت تان چگونه شاداب خواهند شد.



8.به میزان کافی آهن مصرف کنید

کمبود آهن هم یکی دیگر از دلایل خستگی است. آهن برای تولید هموگلوبین است که اکسیژن را به سلول های بدن تان منتقل می کند و به شما انرژی می دهد. مواد غذایی حاوی آهن شامل گوشت قرمز، حبوبات غنی شده با آهن، سبزیجات سبز رنگ و دانه های خشک است. اگر فکر می کنید که احتیاج به مصرف مکمل آهن دارید، با پزشک تان مشورت کنید.



9.قبل از هر قول و قراری، برنامه خود را چک کنید

اگر فردی نزد شما آمد و پیشنهاد کاری را به شما داد، قبل از هر گونه جواب، به او بگویید که باید برنامه خود را چک کنید. این کار به شما زمان لازم را می دهد تا در مورد پیشنهاد او به خوبی فکر کنید. آیا واقعا به انجام آن کار تمایل دارید؟ آیا آن کار زمان یا انرژی بر است؟



10.تیروئید خود را چک کنید

اگر بدن شما به مقدار کافی هورمون تیروئید تولید نکند، خستگی برایتان به همراه خواهد داشت. یک آزمایش خون ساده می تواند شما را از این بابت مطمئن کند. از دیگر علائم کاهش تیروئید، خشکی پوست، اضافه وزن، یبوست و احساس سردی است.



11.کارهایی را که می خواهید در ماه آتی انجام دهید، یادداشت کنید

یادداشت کردن برنامه هایی که برای ماه های بعد در نظر دارید، به شما کمک می کند تا بر زندگی و اطراف خود کنترل داشته باشید. این کار انرژی زیاد و اعتماد به نفس بالایی به شما خواهد داد.



12.مواد غذایی ترد مصرف کنید

چوب شور، هویج و دیگر مواد غذایی ترد، باعث می شود که فک شما به خوبی کار کند و در نتیجه ماهیچه های صورت تان فعال تر شوند و در نهایت شما انرژی بیشتری در بدن خود احساس کنید.



13.آدامس یا قرص نعنا بجوید

جویدن آدامس یا قرص های طعم دار به شما انرژی می دهد.



14.هر 4 ساعت یک بار غذا بخورید

بهتر است قبل از این که احساس گرسنگی کنید، هر چهار ساعت یک بار (در بیداری) غذایی سبک مانند اسنک، کره بادام زمینی، تخم مرغ پخته یا سیب بخورید. در این صورت از خطر پر خوری که هنگام گرسنگی به سراغ تان می آید، در امان اید.



15.مدیتیشن کنید

شاید ندانید اما بیکاری برای چند دقیقه می تواند به شما انرژی دهد. در روز 10 دقیقه را به خود اختصاص دهید و روی مبل راحتی بنشینید و به ذهن و تخیل تان اجازه دهید تا به هر کجا که دوست دارد، سرک کشد. با این کار شما به بیانی مدیتیشن کرده اید.



16.حرکات کششی انجام دهید

انجام حرکات کششی انگشتان، دست، شانه، پا و گردن به مدت چند دقیقه می تواند تقریبا تمام ماهیچه های شما را وادار به فعالیت کند و اکسیژن خون را به تمام نقاط بدن تان برساند. شما حتی می توانید این کار را در تخت خواب هم انجام دهید. پس از انجام آن، نفسی عمیق بکشید و به سراغ باقی کارهایتان روید.



17.از روابط عاطفی خود فهرستی تهیه کنید

از روابط عاطفی خود، چه آنهایی که به شما انرژی می دهند و چه آنهایی که از شما انرژی می گیرند و تنها بار غم و غصه را بر دوش تان می آورند، فهرستی تهیه کنید و با برنامه ریزی درست سعی کنید هر آنچه باعث آزارتان می شود را از زندگی تان دور کنید.
برچسب ها: انرژی ، قهوه ، کافئین
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
سایت فوق العاده عالی دارید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: