شفا آنلاین :عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت خودرو بعد از گذشت حدود ۳۵ سال از انقلاب همچنان درجا می زند، از کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرد و گفت: از اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو گزارشی نداریم و این موضوع نیز از مسائلی است که در تحقیق و تفحص از خودروسازان مدنظر قرار داده می شود.
موید حسینی با بیان اینکه وضعیت صنعت خودروی داخل از گلایه و انتقاد گذشته است، افزود: صنعت خودرو در شرایط فعلی مانند مریضی می ماند که نیاز به جراحی و علاج دارد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی مدیران صنعت خودروسازی کشور ضعیف و کم توان هستند که بعضا شاهد برخوردهای سلیقه ای و غیر مسئولانه و وعده های نادرست به مردم هستیم.
وی با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی قابل تایید نیست، اظهار کرد: خودرویی که تازه از کارخانه بیرون می آید با مشکل مواجه می شود و در مجموع صنعت خودروسازی داخل وضعیت رضایت بخش و قابل تعریفی ندارد و علت آن هم به حمایت های بی حساب و کتابی که در گذشته از این صنعت شده است، افزایش تعرفه واردات خودرو، ایجاد بازار انحصاری برای تولید خودرو و رانت های متعددی که خودروسازان از آنها استفاده می کردند، بر می گردد.
حسینی صدر افزود: بعد از گذشته حدود ۳۵ سال از انقلاب خودروسازی هیوندای کره که هم سن صنعت خودروسازی ما است جهان را فتح می کند و ما همچنان در صنعت خودروسازی درجا می زنیم و مردم گاها می گویند«صد رحمت به پیکان ۱۳۴۵».
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو ادامه داد: تحقیق و تفحص از خودروسازان به زودی آغاز می شود و این کمیته در صدد است تا عوامل دخیل در ضعف در صنعت خودروسازی را بررسی کند و امیدواریم تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی نتیجه خوبی داشته باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش درباره عدم اجرای قانون ارتقای کیفیت خودرو که در اواخر سال ۸۹ در مجلس به تصویب رسید تصریح کرد: از اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو گزارشی نداریم و این موضوع نیز از مسائلی است که در تحقیق و تفحص از خودروسازان مدنظر قرار داده می شود.