کد خبر: ۱۳۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۵ - 2016December 21
طبق دستورالعمل‌های اخیر، هرچند که عارضه پوکی استخوان قابل پیشگیری و درمان است، فقط درصد اندکی از شهروندان آمریکایی در معرض خطر شکستگی‌ها، تحت ارزیابی و درمان قرار می‌گیرند.
شفا آنلاین:مدارک مربوط به این ادعا در نشریه تخصصی اندوکرینولوژی به چاپ رسیده است و توصیه می‌کند که تمام زنان یائسه بالای 50 سال از نظر خطر ابتلا به پوکی استخوان تحت بررسی قرار گیرند.

 به گزارش شفا آنلاین:دکتر پاولین کاماچو، از مدرسه پزشکی استریچ (Stritch) در شیکاگو معتقد است که این ارزیابی باید شامل شرح‌حال دقیق، معاینه فیزیکی کامل و انجام سنجش بالینی خطر پوکی استخوان باشد. دستورالعمل‌ها از سوی انجمن متخصصان غدد آمریکا و کالج غدد آمریکا تدوین شدند


 توصیه‌های صورت گرفته در این دستورالعمل بینA تا D درجه‌بندی شده‌اند. البته بیشتر آنها درجه B هستند؛ یعنی برای آنها حداقل یک مطالعه بالینی مورد تایید و خوب طراحی شده وجود دارد. توصیه‌های درجه A، براساس مطالعات بالینی هستند که درمان‌های استاندارد طبق آنها مورد تایید قرار گرفته‌اند. موارد ذکر شده در دستورالعمل عبارتند از: هشدار در این مورد که خطر سقوط به‌ویژه در سالمندان کاهش داده شود، برای بیماران با استئوپنی یا کاهش تراکم استخوانی با یک سابقه شکستگی استخوان لگن یا ستون مهره قویا تجویز دارو توصیه می‌شود، داروهایی توصیه می‌شوند که خطر شکستگی‌ها را کاهش می‌دهند (نظیر آلدرونات، ریزدرونات، زولدرونیک اسید و دنوزوماب)، هشدار که درمان با تری پاراتاید باید به 2 سال محدود شود و در آخر آنکه درمان موفق پوکی استخوان به شرایط پایدار یا افزایش تراکم توده استخوانی بدون شواهدی از شکستگی‌های جدید یا پیشرفت یک شکستگی اطلاق می‌شود.

       نویسنده دستورالعمل بین‌المللی توصیه می‌کند که شروع درمان باید باتوجه به خطر شکستگی در بیمار و وجود یا عدم وجود شکستگی‌های قبلی تصمیم‌گیری شود.سپید
منبع: weeklyNewsUpdate
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: