کد خبر: ۱۳۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 20
آن گروه از مبتلایان به مولتیپل میلوما که نسبت به پروتکل‌های درمانی اولیه شامل داروهای الکیلان مقاوم هستند یا مقاوم شده‌اند پاسخ اندکی به درمان‌های بعدی خواهند داد.
شفا آنلاین: بیشترین پاسخ درمانی خوب در افراد مقاوم به آلکیلان‌ها، پروتکلVAD است. 80 درصد اثر درمانی در این پروتوکل مربوط به دگزامتازون است. بنابراین این دارو را به تنهایی می‌توان در درمان این بیماران به کار برد.


   به گزارش شفا آنلاین:    طی مطالعه‌ای، تجویز وینکریستین و دوکسوروبیسین به صورت تزریق سریع داخل وریدی در 134 بیماری که قبلا درمان نشده بودند موجب 67 درصد بهبودی شده است؛ بنابراین لزومی ندارد این داروها را به‌طور مداوم از راه وریدی و در عرض 24 ساعت به مدت 4 روز تزریق کرد. همچنین، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

       طبق برخی از مطالعات نه‌چندان جدید، تجویز متیل پردنیزولون 2 گرم از راه ورید 3 بار در هفته در بیمارانی که پان‌سیتوپنی دارند یا دچار عود بیماری هستند مفید است و کمتر از دگزامتازون عارضه دارد.

       ترکیب دوکسوروبوسین، کارموستین، وینکریستین روز اول و پردنیزولون به مدت 5 روز هر 3 تا 4 هفته یکبار سبب بهبودی در یک‌سوم بیماران مقاوم به درمان می‌شود. طی مطالعات قبلی، تجویز تالیدومید (Thalidomide)در 32 درصد از 84 بیماری که قبلا شیمی‌درمانی شده بودند و بیماری در حال پیشرفت بود موثر واقع شد. بعد از یک سال پیگیری، 22 درصد از این بیماران بدون علائم و 58 درصد آنان زنده بودند. مصرف تالیدومید همراه با دگزامتازون در مرحله مطالعاتی است.سپید

منبع: PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: