کد خبر: ۱۳۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 19
برای لاغر شدن باید گرسنگی کشید. یکی از اولین گام‌های افرادی که می‌خواهند لاغر شوند، انجام می‌دهند این است که دریافتی غذای خود را به‌شدت کاهش می‌دهند.
شفا آنلاین:اما محروم کردن بدن از غذا برای دوره طولانی‌مدت خواه چند ساعت یا چند روز باشد می‌تواند تاثیرات معکوسی بر بدن داشته باشد. گرسنگی کشیدن می‌تواند به‌سرعت وزن فرد را پایین بیاورد اما این کم کردن درنتیجه از دست دادن وزن آبی بدن است، پس از آن‌که وزن آبی شما از دست رفت، کم کردن وزن کم‌کم کاهش پیدا می‌کند زیرا در این وضعیت بدن به‌جای از دست دادن چربی، از ماهیچه‌ها برای تامین انرژی استفاده می‌کند و به همین علت است که شما شاهد کاهش حجم ماهیچه‌ها به‌جای چربی‌های بدن خواهید بود.

به گزارش شفا آنلاین: این روش منجر به کاهش انرژی در بدن، تغییرات خلق‌وخو، بی‌حالی و کند شدن سوخت‌وساز بدن می‌شود که مانعی در برابر داشتن یک رژیم غذایی سازنده محسوب می‌شود. به‌جای به کار بستن این روش بهتر است از مواد غذایی سالم حاوی پروتئین در مقدار کوچک و به تعداد بالا در طول روز استفاده کنید زیرا این روش انرژی شما حفظ می‌کند و سوخت‌وساز آن را متعادل نگه می‌دارد.


        باید از کربوهیدرات‌ها اجتناب کنید. این یک سوتفاهم رایج است که رژیم گرفتن با حذف کربوهیدرات‌ها شروع می‌شود و این کربوهیدرات‌ها هستند که سبب افزایش وزن می‌شوند. بسیاری از رژیم‌های معروف جهانی از کاهش میزان دریافتی کربوهیدرات‌ها برای کاهش وزن استفاده می‌کنند و درست است که کاهش دریافتی کربوهیدرات‌های ساده همچون نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌ها و کیک و کلوچه‌ها به‌سرعت باعث کاهش وزن می‌شود اما ضرورتی نیست که برای رسیدن به نتایج دلخواه تمامی دریافتی کربوهیدرات خود را حذف کنید. بر اساس مطالعات وب‌سایت هلث استفاده از کربوهیدرات‌های ترکیبی در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. غذاهایی با کربوهیدرات‌های بالا همچون سبزی‌ها، سیب‌زمینی، حبوبات و غلات کامل می‌توانند شما را در سراسر روز سیر نگه‌دارند و درعین‌حال قند خون را تحت کنترل نگه‌دارند و سوخت‌وساز را افزایش دهند.

        اگر ورزش کنید می‌توانید هرچه می‌خواهید بخورید. بیشتر افراد بر این باورند تا زمانی که به‌طور منظم ورزش کنید، می‌توانید هرچه می‌خواهید بخورید و همچنان وزنتان را کاهش دهید درحالی‌که متاسفانه این گزاره درست نیست. کاهش وزن منوط به میزان کالری‌های دریافت شده در برابر کالری‌های مصرف‌شده است، بنابراین اگر هدف شما کاهش وزن است شما نیاز به دنبال کردن شمار کالری‌های دریافتی و کالری‌هایی دارید که می‌سوزانید. به‌عنوان نمونه اگر با دویدن روی تردمیل، 500 کالری می‌سوزانید اما برش‌هایی اضافی از یک پیتزا را نوش جان می‌کنید به‌احتمال‌زیاد نه‌تنها وزن شما کم نمی‌شود که ممکن است وزنتان بالا هم برود. بر این اساس لازم است میان مقدار کالری دریافتی (و منابع آن) و مقدار ورزشی که انجام می‌دهید، توازن برقرار کنید.سپید

منبع: Lifehack
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: