کد خبر: ۱۳۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 15
مقام ارشد پزشکی آمریکا (Surgeo- General) در یک گزارش جدید، خواستار اقدام برای کاهش استفاده از سیگارهای الکترونیکی در بین جوانان شدند.
شفا آنلاین:آن‌ها اشاره کردند که سیگار الکترونیکی با تبدیل شدن به شایع‌ترین محصول جایگزین تنباکو در این گروه سنی، بر سیگار معمولی غلبه کرده است. بر اساس این گزارش، افراد جوان بیشتر نسبت به نتایج منفی قرار گرفتن در معرض نیکوتین در قیاس با بزرگسالان آسیب‌پذیر هستند و باید حفاظت شوند.

   به گزارش شفا آنلاین:    در این گزارش توصیه شده که برای جلوگیری از دسترسی جوانان به سیگارهای الکترونیکی، آنها نیز در سیاست‌های ضد دخانیات موجود گنجانده شوند. این سیاست‌ها شامل تحمیل سیاست‌های قیمتی و مالیاتی برای کاهش مصرف آنان هستند. این گزارش پاسخ سریع و خشمگینانه‌ای از سوی کسانی که استدلال می‌کنند سیگار الکترونیکی ممکن است به ترک سیگار کمک کند و در نتیجه باعث کاهش بار کلی مرگ‌ومیر و بیماری‌های ناشی از سیگارهای معمول می‌شود، دریافت کرده است. آنان می‌گوید سنت طولانی پیام‌های علمی دقیق و گزارش‌های مقام ارشد پزشکی آمریکا باید پایان بپذیرد.

       به گفته آنان، این گزارش بر تجربه جوانان متمرکز شده است و فرصت‌هایی که این دستگاه‌ها برای کاهش آسیب به حدود 40 میلیون فرد سیگاری بزرگسال در اختیار می‌گذارند، کاملا نادیده گرفته شده است. در گزارش مقام ارشد پزشکی آمریکا آمده است که هیچ شاهدی برای پشتیبانی از ادعای کمک سیگار الکترونیکی به ترک سیگار وجود ندارد. در عین حال این گزارش می‌پذیرد که ثابت نشده است که جوانانی که شروع به استعمال این سیگارها می‌کنند، به کشیدن سیگارهای سنتی روی خواهند آورد. آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که مصرف سیگار الکترونیکی در میان جوانان در حال افزایش و میزان سیگار کشیدن رو به کاهش است.

       بین سال‌های 2011 و 2015، استفاده از سیگار الکترونیکی در میان دانش‌آموزان آمریکایی در مقطع راهنمایی از 6/0 درصد به 3/5 درصد رشد داشته است. استفاده از سیگارهای معمولی در این افراد طی مدت مشابه از 3/4 درصد به 3/2 درصد کاهش یافته است. استفاده از سیگارهای الکترونیکی در میان دانش‌آموزان دبیرستانی از 5/1 درصد در سال 2011 به 16 درصد در سال 2015 افزایش داشته است. در همین دوره، 3/9 درصد از آنها گزارش کردند که سیگار سنتی می‌کشند؛ در مقایسه با 8/15 درصد در سال 2011.

       این گزارش می‌افزاید، با این وجود به علت تازه بودن تحقیقات مربوط به سیگارهای الکترونیکی، «اصل احتیاط» باید برای کمک به جلوگیری از مصرف سیگار الکترونیکی در میان جوانان به کار گرفته شود. این اصل از مداخلات برای ممانعت از خطرات بهداشتی احتمالی در زمانی که خطرات بالقوه همچنان نامشخص باقی مانده‌اند، حمایت می‌کند.

       این گزارش هنگامی منتشر شده که میزان کلی سیگار کشیدن در ایالات متحده، به میزان بی‌سابقه 15 درصد در سال 2015 کاهش یافته است. کارشناسان بهداشت عمومی نگران از دست رفتن این دستاوردها هستند؛ چرا که ممکن است جوانان از طریق سیگار الکترونیکی به نیکوتین معتاد شوند و بعد به استفاده از سیگارهای معمولی مخرب‌تر روی بیاورند. سپید
منبع: Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: