کد خبر: ۱۳۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 12
دانشگاه آزاد در سال های گذشته در پرداخت حق بیمه کارکنان به سازمان تامین اجتماعی دچار نقص هایی شده بود و دو نهاد مصصم شدند که این مشکل را رفع کنند.
شفا آنلاین>اجتماعی>تفاهم نامه همکاری میان سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد با حضور سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و مدیران ارشد این دو دستگاه به امضاء رسید.

به گزارش شفا آنلاین، سیدتقی نوربخش روز دوشنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه درمحل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در دولت تدبیر و امید رویکرد منطقی با دستگاههای اجرایی کشور ایجاد کرده است، افزود: در این دوره از مدیریت، دانشگاه آزاد فضا سازی های ناصحیح گذشته را اصلاح کرده است.
وی اظهارداشت: دانشگاه آزاد در این شرایط با سازمان تامین اجتماعی که یک سازمان متعامل است ارتباط موثری را برقرار کرده است.
نوربخش با بیان اینکه تمامی کارفرمایان از جمله دانشگاه آزاد طبق ماده ٣٨ و ٢٨ مکلف به پرداخت حق بیمه کارکنان به سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: دانشگاه آزاد در سال های گذشته در پرداخت حق بیمه کارکنان به سازمان تامین اجتماعی دچار نقص هایی شده بود و دو نهاد مصصم شدند که این مشکل را رفع کنند.
وی ادامه داد: از زمان مدیریت جدید در دانشگاه آزاد انضباط مالی مورد اجرا قرار گرفته و همچنین دفاع از حقوق بیمه شدگان شاغل در دانشگاه و صیانت از آتیه آینده کارکنان را مورد توجه قرار دادند.
نوربخش با اشاره به اینکه جلسات متعددی میان مدیران سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد برای رفع مشکل بیمه ای کارکنان این نهاد علمی آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس ملاحظات دانشگاه آزاد و قانون سازمان تامین اجتماعی تفاهم نامه ای برای رفع این مشکل تهیه شد.
وی تاکید کرد: تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد و سازمان تامین اجتماعی می تواند الگویی برای همکاری میان دستگاهها شود و به روابط موثرتر این دو نهاد عمومی غیر دولتی بینجامد.
نوربخش با بیان اینکه زمینه همکاری میان دانشگاه آزاد و سازمان تامین اجتماعی گسترده است، گفت: این دو نهاد عمومی غیر دولتی می توانند زمینه های همکاری را گسترش دهند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همکاری موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با دانشگاه آزاد در امور پژوهشی را از زمینه های همکاری اعلام کرد و افزود: تربیت نیروی انسانی از دیگر زمینه های همکاری میان این دو نهاد موثر می تواند باشد.

**سازمان تامین اجتماعی گره گشای کار مردم است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی همواره گره گشای موسسات مختلف در بخش های خصوصی و دولتی بوده است و این یکی از ویژگی های مثبت این سازمان محسوب می شود.
حمید میرزاده افزود: سازمان تامین اجتماعی با رعایت قوانین، ضوابط و ملاحظه ویژگی های دانشگاه آزاد که دانشگاهی مردمی است و با سرمایه مردم ایجاد شده است، نهایت همکاری را داشته است.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سازمانی خدوم است، ابراز امیدواری کرد: طبق قانون باعث دفاع از حقوق افرادی باشد که توسط این سازمان حقوقشان تامین می شود.
میرزاده تصریح کرد: همواره بنای کار در دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر اجرای قوانین، شفافیت مالی و اداری بوده است.
وی افزود: با توجه به اینکه ٣٤ سال از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی می گذرد، لازم بود آرامش خاطری برای آینده کارکنان این دانشگاه و دوران بازنشستگی آنان لحاظ می شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در سال های قبل مسئله پرداخت حقوق بیمه ای کارکنان رعایت نشده از اینرو برای جلب اطمینان همکاران دانشگاه و حمایت از حقوق آنان، با همکاری سازمان تامین اجتماعی درصدد رفع خللی که در دوران گذشته وجود داشته بر آمدیم.
وی اظهار داشت: تلاش می شود حق بیمه تمامی کارکنان دانشگاه و حتی افرادی که به صورت قراردادی با این دانشگاه همکاری داشته اند پرداخت شود.
وی به مردمی بودن، گستردگی و فراوانی جمعیت تحت پوشش به عنوان تشابه سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد اشاره کرد.
میرزاده گفت: وظیفه قانونی خود می دانیم که از حقوق همکاران دانشگاه در سال های گذشته پشتیبانی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد شفافیت مالی و امنیت خاطر همکاران، در تاریخ این دانشگاه بی سابقه بوده است.
میرزاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر ٣٨ هزار پرسنل و ٦٨ هزار نفر هیات علمی دارد که از این تعداد، ٣٤ هزار و 500 نفر تمام وقت هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این دانشگاه همچنین دارای هفت هزار و 600 آزمایشگاه و س هزار و 400 کارگاه است و چنین مجموعه ای نه تنها در خدمت دانشجویان بلکه در خدمت صنعت نیز قرار دارد.
وی با بیان اینکه چنین مجموعه ای در دنیا بی نظیر است، گفت: از این رو که تمامی امکانات دانشگاه آزاد اسلامی با اندوخته خانواده های ایرانی به وجود آمده و سرمایه دولت در آن دخیل نیست.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز اظهار داشت: اینکه کارفرمایی خود به سازمان مراجعه کند و نگران حق بیمه و آینده کارکنان خود باشد، بسیار زیباست.
محمدحسن زدا افزود: امری طبیعی است که تمامی نهادهای انقلابی در سال های اولیه فعالیت خود دچار مشکلات بیمه ای باشند.
وی با بیان اینکه برای رفع چنین مواردی درقالب بخشنامه ٥٢٩ تامین اجتماعی عمل خواهیم کرد، گفت: در کوتاهترین زمان ممکن در صدد رفع این مشکل و نهایی شدن نتیجه آن برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: