کد خبر: ۱۳۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 12
مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که سبک زندگی ما در توانایی سیستم ایمنی برای مقابله با عوامل بیماری‌زا تاثیر دارد.
شفا آنلاین:  اگر دوست دارید این زمستان را به سلامت سپری کنید و از بیماری‌های فصل سرما در امان بمانید، این عادات را کنار بگذارید:

   به گزارش شفا آنلاین:     عدم شستشوی صحیح دست‌ها: همان طور که می دانید 80 درصد میکروب‌ها از طریق دست‌ها منتقل می‌شوند و به همین دلیل شستشوی صحیح و منظم دست‌ها اهمیت بالایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها دارد. برای حفظ سلامتی توصیه می‌شود دست‌ها را به خوبی با آب و صابون حداقل 40 ثانیه بشویید. این نکته را به خصوص قبل و بعد از صرف غذا، پس از دستشویی و پس از تماس دست با وسایلی مانند نرده‌های اتوبوس و مترو، دستگیره‌های در، رایانه‌های اداری و... که دیگران نیز استفاده کرده‌اند حتما رعایت نمایید.

        تغذیه نادرست: گرچه بسیاری از عادات غذایی نادرست اصولا باعث بیماری نمی‌شوند اما تا حد بالایی زمینه‌ساز خواهند بود. علاوه بر بیماری‌های جدی مانند دیابت، سرطان، ناراحتی‌های قلبی عروقی و... که عارضه طولانی‌مدت تغذیه نادرست هستند، بیماری‌های فصل سرما نیز جزو پیامدهای این عادات هستند. برای پیشگیری از سرماخوردگی، آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌های این فصل، برنامه غذایی متنوع و سالم با مصرف کافی میوه‌ها و سبزیجات، مواد پروتئینی، چربی‌های مفید (امگا 3، 6 و 9)، سیر و پیازرا رعایت کنید. نوشیدن آب و مایعات فراوان را نیز به خاطر داشته باشید.

        کم‌خوابی مفرط: بدن ما در طول خواب شبانه قوای تحلیل رفته را جبران می‌کند که خواب مطلوب نقش بسیار مثبتی در این باره دارد. در واقع برای اینکه بتوان با ویروس‌ها و عوامل بیماری زا مقابله کرد باید بدنی قوی و باانرژی داشت. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که کمتر از 7 ساعت در طول شب می‌خوابند سه برابر بیشتر از افرادی که حداقل از 8 ساعت خواب شبانه بهره می‌برند، در معرض ابتلا به سرماخوردگی هستند.

        استرس: کورتیزول هورمونی است که در پاسخ به شرایط استرس زا تولید می‌شود و متاسفانه سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. در این صورت بدن زمینه بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های خفیف و حاد و انواع سرطان پیدا می‌کند. همچنین ثابت شده افرادی که استرس زیادی را تحمل می‌کنند عموما مبتلا به سرماخوردگی هستند. پس برای حفظ سلامتی خود روش‌های کسب آرامش را انجام دهید و شرایط استرس زا را به خوبی مدیریت کنید.

        بیرون نرفتن از منزل: بیشتر افراد عادت دارند در فصل زمستان دائم در منزل بمانند تا از سرما در امان باشند در حالی که اصلا عادت خوبی نیست. حتی در روزهای سرد نیز لازم است دو بار پنجره‌ها را به مدت حداقل 10 دقیقه باز کرد تا هوای منزل عوض شده و آلودگی‌ها و میکروب‌ها از بین بروند. همچنین با پوشیدن لباس‌های گرم از هوای تازه بیرون نیز بهره ببرید.سپید
منبع: Passportsanté.fr
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: