کد خبر: ۱۳۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 12
اخیرا نتایج پژوهشی نشان داده حتی 10 دقیقه فعالیت بدنی شدید در روز می‌تواند میزان بافت چربی را کاهش داده و تناسب قلبی - تنفسی را در کودکان 8-6 ساله بهبود دهد.
شفا آنلاین:هرچه شدت فعالیت بیشتر باشد، میزان بافت چربی کاهش بیشتری می‌یابد. جایگزینی فعالیت‌های بدنی نشسته حتی با فعالیت‌های بدنی با شدت کم هم می‌تواند بافت چربی را کاهش دهد. شدت انجام فعالیت بدنی در راستای بهبود تناسب قلبی - تنفسی، باید حداقل متوسط باشد.

     به گزارش شفا آنلاین:  در این مطالعه رابطه فعالیت بدنی و زمان کارهای نشسته با بافت چربی و تناسب قلبی - تنفسی در 410 کودک 8-6 ساله بررسی شد. فعالیت بدنی و زمان کارهای نشسته با استفاده از ابزار ترکیبی ضربان قلب و یک سنسور حرکت بنام Actihearسنجیده شد. بافت چربی با استفاده از DEXA و تناسب قلبی - تنفسی با تست ورزشی روی ارگومتر اندازه‌گیری شد. فاکتورهای مخدوشگر از جمله رژیم غذایی و خواب نیز کنترل شد.

       نتایج مطالعه نشان داد بیشتر کودکانی که زمانی را برای فعالیت بدنی می‌گذرانند، چربی کل بدن آنها و چاقی مرکزی آنها کاهش می‌یابد. رابطه بین فعالیت بدنی و چربی بدن با افزایش شدت فعالیت بیشتر می‌شود. کودکانی که حداقل 10 دقیقه فعالیت شدید روزانه دارند چربی مرکزی بدن آنها به میزان 30-26 درصد کمتر از کودکانی است که در هیچ فعالیت بدنی شدیدی شرکت نمی‌کنند. شدت فعالیت بدنی برای بهبود تناسب قلبی - تنفسی باید در حد متوسط به بالا باشد.سپید
منبع: Your Doctor
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: