کد خبر: ۱۳۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 11
زنانی که عموما اعتقاد دارند چیزهای خوبی برایشان رخ خواهد داد، ممکن است عمر طولانی‌تری داشته باشند.
شفا آنلاین:   این نتیجه‌گیری یک بررسی جدید است که ظاهر قدرت مثبت‌اندیشی را تایید می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:اریک کیم، یکی از نویسندگان این بررسی گفت: «این بررسی نشان می‌دهد که خوش‌بینی با کاهش خطر مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری تنفسی، عفونت و سرطان همراهی دارد.» کیم که فلوی پژوهشی در بخش علوم اجتماعی و رفتاری در دانشکده بهداشت عمومی تی‌اچ چن دانشگاه هاروارد است، گفت: «افراد خوش‌بین به عمل کردن به شیوه‌های سالم‌تر گرایش دارند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که افراد خوش‌بین بیشتر ورزش می‌کنند، رژیم‌های غذایی سالم‌تری دارند و کیفیت خوابشان بهتر است.» کیم افزود که داشتن دیدگاه مثبت به زندگی ممکن است به‌طور مستقیم بر کارکرد زیست‌شناختی بدن تاثیر بگذارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که میزان بالاتر خوش‌بینی با میزان کمتر التهاب، میزان کمتر چربی‌های خون و میزان بالاتر آنتی‌اکسیدان‌ها (موادی که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند)، همراهی دارد.

       او افزود: «افراد خوش‌بین همچنین به شیوه‌های سالم‌تری با مشکلات زندگی مواجه می‌شوند. یک چکیده از بیش از ۵۰ بررسی نشان داد که افراد خوش‌بین هنگام روبرویی با چالش‌ها از روش‌های سالم‌تری برای کنار آمدن با آن‌ها استفاده می‌کنند، برای مثل پذیرش شرایطی که نمی‌توان تغییرشان داد، برنامه‌ریزی برای مواجهه با چالش‌های بیشتر، طرح‌ریزی برای رویدادهای پیش‌بینی‌نشده و کسب حمایت از دیگران در هنگام نیاز.»

       دانشمندان در این بررسی سوابق ۷۰هزار زن را که در یک بررسی درازمدت بهداشتی بازبینی کردند که در آن هر دو سال یک‌بار در فاصله ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ از آنان نظرخواهی شده بود.

       این پژوهشگران میزان‌های خوش‌بینی و سایر عوامل احتمالا موثر بر نتایج مانند نژاد، فشارخون بالا، رژیم غذایی و فعالیت جسمی را بررسی کردند. درمجموع خطر مردن به علت هر بیماری بر اساس تجزیه‌وتحلیل در این بررسی در میان زنان خوش‌بین نسبت به زنان با خوش‌بینی کمتر حدود ۳۰ درصد پایین‌تر بود. این بررسی نشان داد که برای زنان که بیشترین میزان خوش‌بینی را داشتند، خطر مرگ به علت سرطان ۱۶ درصد پایین‌تر، خطر مرگ به علت بیماری قلبی، سکته مغزی یا بیماری تنفسی تقریبا ۴۰ درصد پایین‌تر و خطر مرگ ناشی از عفونت ۵۰ درصد پایین‌تر است.

       به گفته کیم، میزان خوش‌بینی بر اساس پاسخ‌ها به عباراتی مانند «در شرایط نامعلوم، من انتظار بهترین اتفاقات را دارم»، تعیین شده بود. با اینکه این بررسی رابطه‌ای میان خوش‌بینی و طول عمر را آشکار کرد، رابطه علت و معلولی میان این دو را ثابت نمی‌کند. نویسندگان مقاله این بررسی یادآور شدند که اعمال فرد می‌تواند خوش‌بینی او را تقویت کند.

       این پژوهشگران تاکید کردند که صرف عمل روی کاغذ نوشتن بهترین پیامدهای ممکن شغل، دوستی‌ها و سایر حوزه‌های زندگی فرد ممکن است باعث ایجاد خوش‌بینی در او شود و آینده سالم‌تری را برای او رقم بزند. نتایج این بررسی به‌طور آنلاین در ۷ دسامبر در ژورنال اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شده است.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: