کد خبر: ۱۳۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 08
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: وظیفه هر نظام بازنشستگی و بیمه اجتماعی، علاوه بر فراهم آوردن شرایط مناسب معیشتی، اقتصادی و درمانی، ایجاد فضا و بستری است که هر بازنشسته بتواند در دوران بازنشستگی، حضوری فعال و پویا در خانواده و جامعه داشته و از ثمره سالیان کار و تلاش خویش، به خوبی بهره‌مند شود.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت سومین دوره المپیاد ورزشی ویژه بازنشستگان که از هیجدهم آبان ماه به مدت سه روز در خرم آباد برگزار می‌شود، پیامی صادر کرد.

به گزارش شفاآنلاین،متن پیام صادر شده از سوی دکترسیدتقی نوربخش، بدین شرح است: بازنشستگان – این گنجینه‌های ارزشمند خرد و تجربه جامعه – را آیینه شاغلان خوانده‌اند؛ چرا که شاغلان امروز، وضعیت زندگی آینده خود را پس از فراغت از دوران کار سازمان‌یافته و رسمی، در آیینه شرایط زندگی فعلی بازنشستگان می‌بینند و شادابی و طراوت و نشاط زندگی بازنشستگان، انگیزه کار و تلاش شاغلان را دوچندان می‌سازد. بر این اساس، وظیفه هر نظام بازنشستگی و بیمه اجتماعی، علاوه بر فراهم آوردن شرایط مناسب معیشتی، اقتصادی و درمانی، ایجاد فضا و بستری است که هر بازنشسته بتواند در دوران بازنشستگی، حضوری فعال و پویا در خانواده و جامعه داشته و از ثمره سالیان کار و تلاش خویش، به خوبی بهره‌مند شود.

سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازمان ارائه‌دهنده خدمات بیمه اجتماعی و بازنشستگی که بیش از ٥٠ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات متنوع خویش قرار داده است، بازنشستگان و مستمری‌بگیران را اصلی‌ترین گروه هدف خدمات خویش می‌داند و بخصوص در چند سال اخیر همسو با اولویت‌های ترسیم شده از سوی دولت تدبیر و امید، بهبود شرایط معیشتی و درمانی بازنشستگان را در صدر اولویت‌های خود قرار داده و در کنار آن کوشیده است در حد توان، با ارائه خدمات مختلف اجتماعی و فرهنگی، زمینه‌ساز حفظ حضور مؤثر بازنشستگان در جامعه و بهره‌مندی نسل جوان از تجربیات گرانقدر این فرزانگان باشد. اجرای طرح کرامت رضوی و بصیرت علوی با هدف اعزام این عزیزان به مشهد مقدس و عتبات عالیات و برگزاری مسابقات ورزشی و در کنار آن جلب مشارکت فعال کانون‌های بازنشستگان در تصمیم‌گیری‌ها و نیز اجرای برنامه‌های مرتبط با این قشر، از جمله اقداماتی است که با این هدف در سال‌های اخیر آغاز شده و با جدیت، پیگیری خواهد شد.

در کنار این اقدامات، با توجه به نقش ورزش و فعالیت‌های ورزشی در حفظ تندرستی جسم و پالایش روح از سستی و پژمردگی، ترویج فرهنگ ورزش در بین قشر معزز بازنشستگان و مستمری‌بگیران از رویکردهای مورد توجه سازمان است و سازمان تامین‌اجتماعی در کنار تلاش برای توسعه ورزش همگانی در میان بازنشستگان، از طریق برگزاری رقابت‌ها و رویدادهای ورزشی استانی و ملی همانند المپیادهای ورزشی، در تلاش است که انگیزه پرداختن به فعالیت‌های ورزشی را در میان جامعه بازنشستگان افزایش دهد و جای خرسندی است که در سال جاری، شاهد برگزاری سومین رویداد بزرگ ورزشی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی در قالب المپیادی در ٥ رشته با مشارکت فعال بازنشستگان هستیم.

اینجانب به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، لازم می‌دانم ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی در برگزاری سومین دوره المپیاد ورزشی ویژه بازنشستگان، از تمامی دست‌اندرکاران و متولیان این رویداد مهم و نیز شرکت‌کنندگان در این المپیاد تشکر و قدردانی نموده و برای همه آنان، آرزوی موفقیت نمایم.

لازم به ذکر است سومین المپیاد ورزشی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از تاریخ ١٨ لغایت ٢٠ آذر ماه سال جاری در خرم آباد برگزار می شود. ٢٠٠ نفر از بازنشستگان کارگری و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در ٦ رشته ورزشی تیراندازی، پینگ پنگ، شنا، فوتبال دستی، شطرنج و دارت با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رقابت های ورزش بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در تمامی استانها برگزار شد و برندگان رقابتهای مقدماتی در المپیاد سراسری شرکت می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: