کد خبر: ۱۳۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 06
بشر همواره به حفظ سلامتی و شادابی و برخورداری از عمر طولانی تمایل داشته است اما درواقع بعضی از عادات اشتباه زندگی مانند تغذیه نادرست، بی‌تحرکی و مصرف دخانیات زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف می‌شود و تاثیر جدی بر کیفیت زندگی می‌گذارد.
شفا آنلاین:  به خاطر داشته باشید این رفتارها طی زمان کوتاهی به شکل عادت درمی‌آیند فقط کافی است تمرین کنید تا عادات بهتری را جایگزین آن‌ها کنید.

به گزارش شفا آنلاین:پرهیز از پرخوری: کم کردن بخشی از بشقاب غذا یکی از بهترین راهکارها برای طول عمر است. پرهیز از پرخوری موجب کندتر شدن روند پیری می‌شود و از طرفی کاهش مصرف کالری نیز تولید هورمون T3 را کم می‌کند.
رابطه جنسی مطلوب: رابطه جنسی رضایت‌بخش در افزایش طول عمر موثر است. حین این رابطه مقدار قابل‌توجهی کالری مصرف می‌شود که تقریبا معادل 30 دقیقه دویدن خواهد بود. رابطه جنسی همچنین به کاهش فشارخون، بهبود کیفیت خواب، افزایش قدرت ایمنی بدن و محافظت از قلب کمک می‌کند.
دوری از تلویزیون: گذراندن مدت زیادی وقت جلوی تلویزیون تاثیرات جدی بر سلامتی دارد. احتمال فوت در سنین پایین‌تر در افرادی که روزانه 4 ساعت یا بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند 46درصد بیشتر از کسانی است که دو ساعت یا کمتر تلویزیون تماشا می‌کنند.
پرهیز از حضور طولانی در آفتاب: گرچه بهره‌مندی از نور خورشید برای بهبود کیفیت زندگی و دریافت ویتامین D ضروری است اما قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید موجب بروز سرطان پوست، آسیب‌های جدی به پوست و همچنین چین‌وچروک و افتادگی می‌شود. اگر مجبور به حضور طولانی زیر پرتوهای خورشید هستید، حتما از کرم‌های ضد آفتاب با SPF30 و بالاتر استفاده نمایید
روابط اجتماعی قوی: خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در افرادی که روابط خوبی با دوستان و خانواده ندارند تا حد زیادی افزایش می‌یابد. علت این است که احساس تنهایی موجب التهاب عروق می‌شود که در افراد سالم معادل کلسترول بالا یا سیگار کشیدن است. البته تاثیرات تنهایی در سالمندان جدی‌تر است زیرا آن‌ها را در معرض افسردگی نیز قرار می‌دهد.
تغذیه صحیح: مصرف حداقل سه سهم میوه و سبزی در روز به مراقبت از سلامتی کمک می‌کند زیرا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. همچنین نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه نیز دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی میوه‌ها و سبزی‌ها به مقابله با التهابات، بروز چین‌وچروک، مشکلات جریان خون کمک می‌کنند.
تمرینات جسمانی و ورزش: انجام تمرینات جسمانی روزانه باعث افزایش طول عمر و درعین‌حال حفظ جوانی و شادابی می‌شود. ورزش حرفه‌ای می‌تواند چهار سال طول عمر را در پی داشته باشد. ورزش تاثیرات مثبتی بر قلب، متابولیسم و روحیه دارد. کافی است هرروز 30 دقیقه ورزش کنید تا از انرژی و سلامت لذت ببرید.
ترک سیگار: به‌طورکلی دوری از دخانیات اقدامی بسیار مهم برای حفظ سلامتی است. ترک سیگار ابتلا به بیماری‌ها را به تاخیر می‌اندازد و طول عمر را افزایش می‌دهد. این تاثیر حتی در مورد سیگاری‌هایی که ریه‌های آن‌ها آسیب‌دیده است نیز موثر خواهد بود.سپید
منبع: Améliore ta santé.fr
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: