کد خبر: ۱۳۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 23
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: اقدامات قانونی و مالی از موثرترین عوامل تداخلی است که دولت‌ها می‌توانند برای حفظ سلامت شهروندانشان در نظر گیرند.

شفاآنلاین>سلامت>نمایندگان دولت‌ها، دفاتر سازمان‌ ملل متحد، مدیران شهری و کارشناسان سلامت از سراسر جهان تعهد خود را برای ارتقای سلامت عمومی و ریشه‌کن کردن فقر اعلام کردند.

به گزارش شفاآنلاین، در نهمین کنفرانس بین‌المللی ارتقای سلامت که با همکاری سازمان جهانی بهداشت (WHO) و کمیسیون سلامت ملی و تنظیم خانواده چین به مدت چهار روز در شانگهای در حال برگزاری است، نمایندگان کشورها و سازمان‌ها متعهد شدند تا به گزینه‌های سیاسی برای سلامت توجه ویژه‌ای شود.

آنها همچنین بر ارتباط بین سلامت و رفاه و برنامه توسعه پایدار ملل متحد در سال ۲۰۳۰ و اهداف توسعه پایدار تاکید کردند. این کنفرانس از روز ۲۱ نوامبر (۲۰۱۶) آغاز شده و تا روز ۲۴ نوامبر ادامه خواهد داشت.

همچنین در اجماع شهرداران شهرهای سالم بیش از ۱۰۰ شهردار متعهد شدند تا از طریق ارتقای مدیریت محیط‌های شهری، وضعیت سلامت را بهبود دهند.

"مارگارت چان" مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز اظهار کرده است: اساس این تعهدات برای فعالیت‌های دولت‌ها ضروری است که مردم را از تهدیدات متوجه سلامتی حفظ کنند و آگاهی‌ها را در مورد چگونگی حفظ سلامت گسترش دهند.

دکتر چان افزود: اقدامات قانونی و مالی از موثرترین عوامل تداخلی است که دولت‌ها می‌توانند برای حفظ سلامت شهروندانشان در نظر گیرند. این اقدامات شامل کنترل مصرف تنباکو، اعمال مالیات بر نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی، پاک نگهداشتن سلامت هوا و فراهم آوردن شرایطی برای دوچرخه سواری می‌شوند.

به نقل از سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، همچنین در بیانیه کنفرانس جهانی ارتقای سلامت بر نیاز به اتحاد سیاست‌های سلامت شهری تاکید شده است. شهرها محل سکونت بیش از ۵۰ درصد جمعیت جهان هستند و انتظار می‌رود این آمار تا سال ۲۰۳۰، دو سوم افزایش یابد. در اجماع شهرداران ۱۰ اقدام مطرح شده که شهرداران حاضر در کنفرانس شانگهای برای اجرایی شدن برنامه توسعه پایدار ۲۰۳۰ ملل متحد باید آنها را در کنار برنامه شهرهای خود اعمال کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: