کد خبر: ۱۳۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 17
بر اساس اعلام کارشناسان استعمال دخانيات، نداشتن فعاليت بدنی مناسب، مصرف ناكافی ميوه و سبزيجات و شير و لبنيات، ژنتیک، پرفشاری خون، سابقه ابتلا به دیابت دوران بارداری، افزایش چربی خون و اضافه وزن از عوامل اصلی ابتلا به ديابت است.
شفا آنلاین:بر اساس اعلام کارشناسان استعمال دخانيات، نداشتن فعاليت بدنی مناسب، مصرف ناكافی ميوه و سبزيجات و شير و لبنيات، ژنتیک، پرفشاری خون، سابقه ابتلا به دیابت دوران بارداری، افزایش چربی خون و اضافه وزن از عوامل اصلی ابتلا به ديابت است.

به گزارش شفا آنلاین،مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت ثامن گفت: دیابت بیماری مزمنی است که در حال حاضر سریعترین رشد را در کل جهان دارد و به عنوان بزرگترین اپیدمی قرن شناخته شده است این بیماری به شدت هزینه بر بوده و دارای عوارض ناتوان کننده بسیاری است.

دکتر مرضیه سادات امامی شهری افزود: زندگی شهر نشینی و ماشینی، دریافت کالری اضافی، کم تحرکی و در نتیجه افزایش اضافه وزن و چاقی، استرس و فشارهای روحی و به طور کل تغییر الگوی زندگی از عواملی سرعت رشد بیماری دیابت است.
وی با اشاره به اینکه  بیماری دیابت دارای عوارض ناتوان کننده و هزینه های بالایی است، گفت: بیماری های قلبی و عروقی، نارسایی کلیه ونوروپاتی دیابتی، کاهش بینایی و کوری از عوارض مهم دیابت می باشد.

23 تا ۲۸ ابان هفته ملی دیابت با شعار" مراقبت از چشم ها در دیابت " نامگذاری شده است.
برچسب ها: چربی ، بهداشت ، استرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: