کد خبر: ۱۳۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 18
مضمون امسال روز جهانی دیات ۲۰۱۶ «چشم‌ها به دیابت» است. فعالیت‌های امسال در روز جهانی دیابت بر توجه دادن به اهمیت غربالگری برای اطمینان از تشخیص و درمان زودرس دیابت نوع ۲ برای کاهش خطر عوارض وخیم آن متمرکز است.

شفا آنلاین:غربالگری دیابت نوع ۲ برای تغییر دادن مسیر بیماری و کاهش خطر عوارض بیماری اهمیت دارد

   به گزارش شفا آنلاین:     دیابت باری عظیم و فزاینده بیماری ایجاد می‌کند: ۴۱۵ میلیون بزرگسال در جهان در سال ۲۰۱۵ با دیابت زندگی می‌کردند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۴۰ حدود ۶۴۲ میلیون نفر یا یک نفر از هر ۱۰ بزرگسال به دیابت مبتلا می‌شوند.

از هر 2 بزرگسال مبتلا به دیات یک نفر تشخیص داده نشده باقی می‌ماند.

        بسیاری از افرادی که با دیابت نوع ۲ زندگی می‌کنند برای مدتی طولانی از دچار بودنشان به بیماری بی‌خبر بوده‌اند. در هنگامی دیابت در فردی تشخیص داده می‌شود، ممکن است عوارض ناشی از آن از قبل به وجود آمده باشد.

تا ۷۰ درصد از موارد دیابت نوع ۲ را می‌توان با اتخاذ سبک زندگی سالم‌تر جلوگیری کرد یا به تاخیر انداخت.

        با افزایش میزان‌های تغذیه بد و بی‌حرکتی جسمی در میان کودکان در بسیاری از کشورها، دیابت نوع یک در دوران کودکی بالقوه می‌تواند به یک مشکل بهداشت عمومی جهانی شود که به پیامدهای بهداشتی وخیم بینجامد.

        ۱۲ درصد از مجموع مخارج مالی بخش بهداشت در جهان در حال حاضر مربوط به بزرگسالان دارای دیابت است.

        افزایش شمار افراد دارای دیابت که کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط ادامه خواهد یافت و تهدیدی برای توسعه پایدار است. برای مثال انتظار می‌رود تا سال ۲۰۴۰ شمار افراد دارای دیابت در آفریقا 2 برابر شود.

غربالگری عوارض دیابت بخش اساسی در درمان همه انواع دیابت است.

        یک نفر از هر 2 فرد دارای دیابت تشخیص داده نشده باقی می‌ماند و این افراد به‌طور خاص مستعد دچار شدن به عوارض دیابت هستند که باعث ناتوانی عمده و مرگ زودرس می‌شود.

        بیش از ۶۴۰ میلیون از مردم جهان ممکن است تا سال ۲۰۴۰ با دیابت زندگی کنند. تشخیص دیرهنگام دیابت به معنای آن است که بسیاری از افراد دارای دیابت نوع ۲ دچار دست‌کم یک عارضه دیابت تا هنگام تشخیص بیماری‌شان خواهند شد.

        در بسیاری از کشورها، دیابت علت اصلی نابینایی، بیماری قلبی-عروقی، نارسایی کلیه و قطع پا است.

        شمار بیشتری از افراد دچار دیابت نوع ۱ خواهند شد و با آن زندگی خواهند کرد. غربالگری برای عوارض دیابت بخش مهمی از مدیریت موثر این بیماری برای تضمین دستیابی به وضعیت بهداشتی مطلوب است.

        بیش از یک‌سوم ۴۱۵ میلیون بزرگسالی در جهان در سال ۲۰۱۵ با دیابت زندگی می‌کردند، به اختلال شبکیه ناشی از دیابت (رتینوپاتی‌دیابتی) دچار خواهند شد (عارضه‌ای که ممکن است به نقصان بینایی و نابینایی منجر شود).

        بیش از ۹۳ میلیون نفر بزرگسال یا یک‌سوم افراد دارای دیابت در حال حاضر با رتینوپاتی دیابتی زندگی می‌کنند.

        درمان دیابت و عوارض آن در مراقبت‌های بهداشتی اولیه شروع می‌شود این مراقبت‌ها باید شامل غربالگری رتینوپاتی دیابتی باشد.

        شناسایی زودرس و درمان بهنگام رتینوپاتی دیابتی می‌تواند از نابینایی جلوگیری کند و تاثیر دیابت بر بیماران، مراقبانشان و جامعه را کاهش دهد.

        تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۱۵ مخارج درمان دیابت و کنترل آن در سطح جهان در حد ۶۷۳ میلیارد دلار باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: