کد خبر: ۱۳۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 12
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سامانه نرم افزار طلاق در استان خراسان رضوی به صورت آزمایشی راه اندازی شده و در آینده در 11 استان کشور -که بالاترین نرخ طلاق در کشور را دارند- ، راه اندازی می شود.

شفا آنلاین:حبیب الله مسعودی فرید درباره کار این نرم افزار ، افزود: تمام مداخلات و اقدامات مشاوره ای، روانشناختی، مددکاری و حقوقی انجام گرفته برای زوجین متقاضی طلاق در این سامانه با حفظ رازداری کامل ثبت می شود.
به گزارش شفا آنلاین،وی خاطرنشان کرد: این کار باعث سهولت و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به زوج ها شده و در سطح استانی و ملی نیز می تواند به سیاستگذاری های حوزه طلاق در خانواده کمک کند.
وی در ادامه به اجرای طرح ثبت درخواست مداخله در طلاق توافقی به صورت پایلوت در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش روند طلاق در کشور اقدامات متعددی از جمله نرم افزار طلاق و همچنین ارائه آموزش های خانواده در دست دارد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یادآور شد: پس از طلاق نیز نیازمند ارائه آموزش های مهارت های زندگی به والدین هستیم چراکه فرزندان پس از طلاق والدین با پدر و مادر خود در ارتباط هستند و باید مداخلات آموزشی ، مشاوره ای و مددکاری داشته باشیم.
گفتنی است ، انوشیروان محسنی بندپی پیش از این نیز گفته بود که برای کنترل و کاهش آمار طلاق ، اقدامات و برنامه های اولویت داری از سوی سازمان بهزیستی انجام شده است که از جمله این برنامه ها می توان به برنامه آموزش پیش از ازدواج ، آموزش مرتبط با زندگی خانواده و مهارت های زندگی و آموزش فرزندپروری اشاره کرد.
محسنی بندپی ادامه داد: یکهزار و 600 مرکز مشاوره، 400 خانه سلامت روان محلی ، 450 پایگاه سلامت اجتماعی و سه هزار و 900 مدرس آموزش دیده برای کنترل و مهار طلاق در سراسر کشور با سازمان بهزیستی در حال همکاری هستند.
به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، بکار گیری این تیم ها و انجام این اقدامات ، شرایطی فراهم کرد که براساس آمار رسمی سازمان ثبت احوال کشور در سال 93 به ازای هر یک ساعت، 19 طلاق داشتیم و این آمار در سال 94 به 18 طلاق در هر یک ساعت کاهش یافت و توانستیم شیب افزایش طلاق را مهار کنیم.
برچسب ها: طلاق ، خانواده ، پایلوت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: