کد خبر: ۱۳۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 14
در پاییز هم می‌توان مانند فصل تابستان خوش گذراند و از هوا و طبیعت فصل پاییز لذت برد
شفا آنلاین: علاوه بر این، با فرارسیدن فصل پاییز تغییراتی در زندگی روزمره فرد به وجود می‌آید که فرد می‌تواند خود را با این شرایط تطبیق داده و با انجام کارهایی به بهبود سلامت جسمی و روانی خود کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین: پس فصل پاییز نیز فصلی دوست‌داشتنی محسوب می‌شود و در ادامه به دلایل بهداشتی این دوست داشتن اشاره می‌کنیم.

1. رنگ درمانی شاخ و برگ‌های پاییزی
       نگاه کردن به برگ‌های رنگارنگ و گرم درختان و گیاهان در فصل پاییز نه‌تنها خیره‌کننده و مسحورکننده است، بلکه این تماشا می‌تواند روحیه شما را بالا ببرد. تحقیقات نشان می‌دهند که رنگ زرد با خوشحالی و خوش‌بینی مرتبط است و رنگ‌های زرد و نارنجی از رنگ‌های تحریک‌کننده و جذاب محسوب می‌شوند محققان دانشگاه اسکس انگلستان تحقیقی را به چاپ رساندند که بر اساس نتایج آن صرف زمان 5 دقیقه‌ای در هوای آزاد فصل پاییز می‌تواند به تقویت و افزایش عزت‌نفس و روحیه کمک کند.

2. چیدن سیب و کدوتنبل
       فصل پاییز زمان رسیدن میوه‌هایی همچون سیب و سبزی‌هایی همچون کدوتنبل است. رفتن به باغ حاوی این میوه و سبزی و چیدن آن‌ها هم برای بزرگسال و هم برای کودکان لذت‌بخش و سرشار از سرگرمی است. علاوه بر این، این مواد غذایی از بهترین مواد غذایی فصل پاییز محسوب می‌شوند. دریکی از تحقیقات نشان داده‌شده است که مصرف روزانه یک فنجان قاچ‌های سیب باعث کاهش 23 درصدی سطح کلسترول شده است. علاوه بر این، مصرف سیب‌ می‌تواند از شما در برابر آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه محافظت کند.

       ازآنجایی‌که کدوتنبل سرشار از ویتامین A است می‌تواند به حفظ سلامتی چشم‌ها، مو و پوست کمک کند. علاوه بر این، دانه‌های کدوتنبل را دور نریزید. این دانه‌های کوچک سرشار از منیزیم هستند که همین منیزیم می‌تواند به کاهش فشارخون و تقویت سلامت استخوان کمک کند.

3. دمای مطبوع
       پس از پایان یافتن فصل تابستان سوزان و عرق آور دیگر نیازی نیست که از کولرها استفاده کنید. عدم استفاده از کولرها نه‌تنها باعث کاهش هزینه مصرف برق می‌شود، بلکه با باز کردن پنجره‌ها و اجازه ورود هوای تازه پاییزی به اتاق هوای اتاق خود را سالم‌تر می‌سازید. فرض کنید که فردی 90 درصد از وقت خود را در خانه می‌گذراند و سطوح آلاینده‌ها در محیط خانه 5 برابر سطوح آلاینده‌ها در فضای باز است، درنتیجه باز کردن پنجره‌ها و ورود هوای تازه به خانه می‌تواند احتمال تماس با مواد شیمایی حساسیت‌زای مرتبط با آسم و آلرژی‌ها را کاهش دهد. در این رابطه یک استثنا وجود دارد و آن این است که اگر به گیاه امبروسیا آلرژی دارید، بهتر است که پنجره‌ها را بسته نگه‌دارید. معمولا این نوع از آلرژی در طول اواخر تابستان و اوایل پاییز رخ می‌دهد.

4. خواب اضافی یک‌ساعته
       چرت زدن می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. بنابراین، توصیه می‌شود که در فصل پاییز هنگامی‌که ساعت را یک ساعت به عقب می‌کشند، چرت زدن یک‌ساعته را در برنامه زمانی خود بگنجانید. شاید به نظر شما یک چرت یک‌ساعته هیچ فایده‌ای نداشته باشد، اما تاثیر آن از آنچه فکر می‌کنید بیشتر است. اخیرا در ژورنال پزشکی نیوانگلند تحقیقی به چاپ رسید که بر اساس نتایج آن عقب کشیدن ساعت در فصل پاییز با کاهش خطر حمله قلبی در ارتباط است. به علاوه این خواب اضافی دارویی فوری برای جسم و روان شما است. 7 تا ۹ ساعت خوابیدن در شب‌ها می‌تواند سطوح استرس را پایین بیاورد، از اضافه‌وزن جلوگیری کند و خطر مشکلاتی همچون بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد.

5. موی بهتر
       ما می‌دانیم که با پایان یافتن فصل تابستان به دلیل کاهش رطوبت از شر فر شدن موهای خود خلاص می‌شوید. هوای پاییز باعث می‌شود که دیگر نگران فر شدن و همچنین آسیب دیدن موهای خود به دلیل گرمای فصل تابستان نباشید.

6. خوردن غذاهای خانگی
       آز آنجایی که در فصل پاییز هوا سرد و خشک است اکثر خانواده‌ها بیشتر زمان خود را در خانه می‌گذرانند و برای همین برای صرف غذا کمتر به بیرون از خانه می‌روند. این بیرون رفتن کمتر باعث می‌شود که اعضای خانواده خودشان در خانه غذا بپزند و درنتیجه غذای سالم‌تری را مصرف خواهند کرد. بر اساس نتایج تحقیقات، زنانی که بیشتر در بیرون از خانه غذا می‌خورند (بیش از 5 بار در طول هفته) در مقایسه با زنانی که بیشتر در خانه غذا می‌خورند حدود 300 کالری بیشتر مصرف می‌کنند.

7. کمک در حل تکالیف کودکان
       صرف زمان بیشتر در خانه که از مزیت‌های فصل پاییز محسوب می‌شود برای کودکان نیز مفید است، چون پدر و مادر وقت بیشتری دارند تا با کودکان خود سپری کنند و در حل تکالیف به آن‌ها کمک کنند. کمک به کودکان در حل تکالیف مدرسه نه‌تنها برای کودک سودمند است، بلکه برای والدین نیز سودمند است، چون والدین نیز باید برای کمک به فرزند خود مغز خود را به کار بیندازند و همین امر می‌تواند به تقویت قدرت مغز والدین کمک کند و درنتیجه آن‌ها را از فراموشی زودرس مصون دارد.سپید
منبع: EveryDay Health
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: