کد خبر: ۱۰۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 24
رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین-رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی باارایه توصیه های طلایی برای مراقبت ازپوست ومو درفصل بهار گفت: بسیاری از مردم به دلیل تمیزی و رطوبت هوا در بهار، شاهد بهتر شدن وضعیت پوست خود هستند اما تعطیل کردن مراقبت های پوستی به بهانه پاکی هوا و کمتر شدن آلودگی منطقی نیست.
Image result for ‫مراقبت ازپوست‬‎

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: قدر مسلم اگر از پوست مراقبت نکنیم، سلامت ما به خطر خواهد افتاد. گذشته از این، گرما و افزایش تدریجی حرارت در فصل بهار عامل مهم روند افزایش تعریق است.

رئيس مرکز تحقيقات ليشمانيوز و بيماري هاي پوستي تأکید کرد: بنابراین اگر بهداشت پوست رعایت و شستشوی مناسب آن انجام نشود، می تواند باعث بروز بیماری هایی در پوست و مو شود.

متخصص پوست ومو ادامه داد: افرادی که به نورآفتاب حساسیت دارند یا در پی مصرف داروهایی پوست شان به نورآفتاب حساس می شود، در فصول سرد پاییز و زمستان علائم مهمی ندارند. ولی با شروع بهار به تدریج متوجه علائم پوستی مانند سرخی، التهاب و تورم در مناطق باز پوست مانند صورت می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بهار مردم بیشتر به مسافرت و گردش می روند و گاهی به دلیل نیاز به اسکان در منازل استیجاری به خصوص در شهرهای شمالی کشور، با بیمارانی روبرو می شویم که دچار عفونت های انگلی مانند شپش، گال و به خصوص گزش حشرات شده اند که در این صورت به مداوای همه افراد خانواده نیاز است.

دانشیار پوست دانشگاه علوم پزشکي تهران توصیه کرد: افراد دارای پوست حساس باید پوست خود را مرطوب نگه دارند چراکه هرچه خشك تر باشد دفاع پوست در مقابل آلرژن ها كم می شود.

نیلفروش زاده در ادامه تأکید کرد: در فصل بهار و تابستان غدد چربی فعال ترند و نیاز به مرطوب کننده، به اندازه فصل پاییز و زمستان نیست .پس اگر پوست فردی خشک است یا در محیط بادخیز قرار دارد، حتما باید رطوبت پوست را با استفاده از مرطوب کننده مناسب تامین کند. حال اگر پوست فردی خشک است باید در انتخاب نوع شوینده ها هم دقت کافی شود که از مواد حاوی مرطوب کننده استفاده شود نه شوینده های صابونی که پوست را بیشتر خشک می کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نادیا ذوالفقادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
مثل همیشه عالی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: