کد خبر: ۱۰۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
شفا آنلاین>اجتماعی>درحالیکه امسال تغییر ساعت رسمی در برخی کشورها مانند آلمان با انتقاد برخی مردم و کارشناسان ذیربط به علت تاثیر آن بر سلامت مواجه شد، رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب معتقد است که مطابقت بدن با تغییر ساعت رسمی آسان است.
به گزارش شفا آنلاین،بر اساس قانون، ساعت رسمی کشور روز یکم فروردین یک ساعت به جلو کشیده می شود و با آغاز فصل پاییز نیز یک ساعت به عقب باز می گردد.
خسرو صادق نیت افزود: بدن انسان به راحتی می تواند یک ساعت تغییر در زندگی روزمره را تنظیم کرده و با آن هماهنگ شود و مشکل حاد و سریعی روی سلامت انسان نیز ایجاد نمی کند.
وی تصریح کرد: تاثیر تغییر ساعت رسمی بر سلامت بدن در طولانی مدت نیاز به مطالعات دارد.
صادق نیت ادامه داد: هماهنگی بدن با تغییر ساعت بویژه در فروردین راحت تر از تغییر ساعت در مهر ماه است.
رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب گفت: در عین حال تغییر ساعت خواب را می توان با کمک نور و تغییرات جزئی در برنامه زندگی تسهیل کرد، بطور مثال اگر می خواهیم زودتر بخوابیم، یک ساعت قبل از خواب باید نور کمتری به بدن بتابد و اگر می خواهیم دیرتر بخوابیم، یک ساعت قبل از خواب باید نور بیشتری به بدن بتابد.
صادق نیت درمورد بحث و گفت وگوها در کشورهای خارجی مبنی بر تاثیر تغییر ساعت بر سلامت انسان نیز افزود: در این کشورها، تغییر ساعت حین روزهای کاری انجام می شود و با آغاز تغییر ساعت، فرد یک ساعت کمتر می خوابد و صبح زودتر از منزل خارج می شود و علاوه بر آن هوا در این کشورها سردتر از ایران است.
وی خاطرنشان کرد: این مشکلات در ایران چون تغییر ساعت همزمان با تعطیلات اتفاق می افتد، کمتر احتمال دارد و فرصت تطابق و جبران بدن با این تغییرات وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار