کد خبر: ۱۳۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
یک بررسی جدید نشان می‌دهد هر چه زمان بیشتری را با تلفن‌های هوشمندتان بگذرانید، خوابتان بدتر خواهد شد.
شفا آنلاین:  افراد در این بررسی که در طول مدت یک ‌ماه مدت بیشتری از تلفن‌های هوشمندشان استفاده کرده بودند، نسبت به افرادی که کمتر از این تلفن‌ها استفاده کرده بودند، به مقدار کمتری خوابیده بودند و با احتمال کمتری خواب خوبی داشتند.

به گزارش شفا آنلاین: بر اساس بررسی که نتایج آن در ژورنال PLOS ONE منتشر شده است در افرادی که در شب پیش از زمان خواب از تلفن هوشمند استفاده کرده بودند، مدت بیشتری طول کشیده بود تا به خواب روند.

       به گفته این پژوهشگران این یافته‌ها نشان می‌دهند که «قرارگیری در معرض صفحه‌نمایش تلفن‌های هوشمند به‌خصوص در حدود زمان خواب، ممکن است به‌صورت منفی بر خواب اثر بگذارد.

       پژوهشگران در این بررسی از ۶۵۳ فرد بزرگسال خواستند اپلیکیشنی را روی تلفن‌های اندرویدی‌شان نصب کنند که تعداد دقایق روشن بودن صفحه‌نمایش تلفن را در هنگامی‌که آن در وضعیت «غیر متصل به شبکه» نبود، اندازه می‌گرفت. پژوهشگران داده‌های به‌دست‌آمده از تلفن هر یک از این افراد در طول ۳۰ روز را گردآوری کردند. نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگان به‌طور میانگین هرروز یک ساعت و ۲۹ دقیقه از تلفن‌های هوشمندشان استفاده کرده‌اند. رابطه‌ای میان میزان استفاده از تلفن هوشمند و میزان فعالیت جسمی، خلق‌وخو یا شاخص توده بدنی وجود نداشت اما میزان استفاده از تلفن هوشمند با خواب ارتباط داشت. پژوهشگران دریافتند که در میان ۱۳۶ شرکت‌کننده در بررسی که اطلاعاتی درباره عادات خوابشان در اختیار گذاشته بودند، بیشترین زمان روشن بودن صفحه‌نمایش تلفن هوشمند با کاهش کیفیت خواب، میزان کمتر زمان خواب و مدت بیشتر موردنیاز برای به خواب رفتن ارتباط دارد. سپید
منبع: LiveScience

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: