کد خبر: ۱۳۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
عضو جامعه خیرین کشور از راه‌اندازی یک خیریه در هر بیمارستان دولتی خبر می‌دهد و می‌گوید: «اگر خیرین و افراد توانمند به بیمارستان‌های دولتی بروند، عزمشان در کمک به حوزه سلامت بیشتر می‌شود.»
شفا آنلاین:  هاشم سلیمی‌آشتیانی، عضو و موسس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، عضو جامعه خیرین حامی معلولان و عضو انجمن خیریه حامیان کودک استثنایی و ام‌اس است. او که اکنون یک خیّر سلامت شناخته می‌شود می‌گوید: «زمانی که یک نفر بیمار می‌شود، انسان‌های زیادی نگران می‌شوند و می‌خواهند حال بیمار زودتر خوب شود. بنابراین کار کردن در حوزه درمان به معنای شاد کردن دل خانواده‌های درگیر بیماری است و مردم بسیار مشتاق هستند در این زمینه کمک کنند.»

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید  او اضافه می‌کند: «من آرزو دارم خودم و هرکس که توان مالی دارد و برای درمان به بخش خصوصی می‌‌رود، به مراکز درمانی بخش دولتی هم بیاید و سطح خدمات در این مراکز را ارزیابی کند تا ببیند مردم برای دریافت خدمات ساده سلامت، چه میزان انتظار می‌کشند و در صف می‌مانند. یقینا اگر دوستان این وضع را ببینند احساس انسان‌دوستی‌شان باعث می‌شود بیشتر به این مراکز کمک کنند. البته خیرین در این زمینه کمک‌های زیادی کرده‌اند اما با حضور در مراکز درمانی دولتی، این کمک‌ها قطعا بیشتر می‌شود.» سلیمی‌آشتیانی در مورد فعالیت‌های خود و همکارانش توضیح می‌دهد: «ما گروهی هستیم که با کمک همدیگر به حدود 20 بیمارستان در تهران و چند بیمارستان در شهرستان‌ها از چند صد میلیون تا چندین میلیارد تومان برای تامین تجهیزات کمک کرده‌ایم.


 ازجمله می‌توان به بیمارستان‌های شفا یحیائیان، غلامحسین مفید، آرش، بهرامی، بهارلو، ترفه، سینا، مدرس، امام خمینی، لبافی‌نژاد، انصارالحسین، مشهدالزهرا، ولی‌عصر اراک، امام سجاد، آشتیان و بوعلی اشاره کرد.» عضو موسس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، شناسایی نیازهای مبرم بیمارستان‌ها را مهم می‌داند و می‌گوید: «برای مثال بیمارستان امام خمینی به میکروسکوپ نیاز داشت یا بیمارستان بهارلو به دستگاه سونوگرافی. در بیمارستان شفا یحیائیان حدود 11 اتاق عمل ایجاد شد که تمام هزینه آن توسط خیرین و مردم تامین شد.» سلیمی‌آشتیانی ادامه می‌دهد: «از وزارت بهداشت درخواست کرده‌ایم که یک کمیته پیگیری راه‌اندازی کند. این کمیته باید تمام کاستی‌ها و کمبودهای 570 بیمارستان دولتی کشور را شناسایی کند و سپس اطلاعات جمع‌آوری شده را به داوطلبان و متقاضیان کار خیر بدهد. کسانی که می‌خواهند کمک بکنند، چه مبالغ کم و چه رقم‌های بزرگ، باید از سوی مسئولان جهت‌دهی شوند تا نتیجه بهتری به دست بیاید.»

 او گلایه‌هایی هم دارد و درباره موانعی که خیرین را نگران می‌کند، توضیح می‌دهد: «قیمت تجهیزات پزشکی در بخش خصوصی متفاوت است و بعضا در یک کالای مشخص تفاوت فاحشی دارد. این موضوعی است که خیر را نگران می‌کند چون نمی‌تواند اعتماد کند

. به همین دلیل ما مشتاقیم از دولت خرید کنیم. در واقع ترجیح می‌دهیم تجهیزات را بخش دولتی در اختیار خیرین قرار دهد.» سلیمی‌آشتیانی از پیگیری طرح «هر بیمارستان یک خیریه» خبر داد و گفت: «همه بیمارستان‌های دولتی وزارت بهداشت محل رجوع مردم برای کار خیر است ولی تابه‌حال سازوکاری برای جهت‌دهی به کمک‌ها و بهره‌برداری از کمک‌ها وجود نداشته است. طرحی که من به دنبال پیگری و اجرای آن هستم، ایجاد خیریه سلامت در تمام بیمارستان‌های دولتی است. قرار است این خیریه‌ها با کمک وزارت کشور و بیمارستان‌ها برپا شود و کمک‌های گوناگون را جمع‌آوری کند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: