به گزارش شفا آنلاین،کلانتری درباره بهکارگیری مراقبان سلامت در نظام بهداشتی کشور اظهار داشت: این افراد در قالب خرید خدمت و نه به عنوان نیروی استخدامی در وزارت بهداشت جذب شدند.
وی بیان داشت: در دوران گذشته، کارشناسان به عنوان کارمند دولت به مردم خدمات ارائه میدادند اما در دوران جدید تلاش کردیم تا ارائه خدمات بهداشتی را برون سپاری کنیم و پرداختی به نیروهای انسانی براساس خدمتی است که به خانوادهها ارائه میدهند و مانند دوران گذشته، بر اساس پذیرش بیمار به مراقبان سلامت، حقوقی پرداخت نمیشود.
کلانتری با اشاره به نظارت دقیق بر عملکرد شرکتهای نیروی انسانی و جلوگیری از سوء استفاده آنها، اظهار کرد: پرداخت حقوق و مزایای نیروها حتی در شرکتهای خصوصی هم کنترل و نظارت میشود تا باعث کوتاهی در حق آنها نشود.
وی گفت: در آیین نامه ای که با شرکت ها نوشتیم، بر رصد کامل حق و حقوق افراد تاکید کردیم و مسئولان شرکت ها هم می دانند که اگر مشکلی پیش بیاید به آنها تذکر می دهیم زیرا احترام به افراد بسیار مهم و اساسی است.
قائم مقام معاون وزیر بهداشت یادآور شد: نظام خدمات نوین بهداشتی در کشور وظیفه اطلاع رسانی به مردم در حوزه بهداشت و پیشگیری را دارد که هدف آن ارتقای سلامت جامعه است.
وی درباره عدم تکمیل نظام خدمات نوین بهداشتی در تهران، اظهار داشت: وسعت و حجم کار، عامل اصلی تکمیل نشدن شبکه بهداشت در کلانشهر تهران است و امیدواریم سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران بتوانند به تکالیف و تعهدات خود در این زمینه عمل کنند تا تمام کلانشهرها را در کل کشور زیر پوشش خدمات نوین سلامت قرار دهیم.
قائم مقام معاونت بهداشت اظهار داشت: پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر به عنوان مهمترین جزو این خدمات در نظر گرفته شده و نظام خدمات نوین سلامت وظیفه اطلاع رسانی را درباره این بیماریها به مردم دارد، همچنین غربالگری، ارائه خدمات سلامت روان و تغذیه، از اجزای مهم خدمات نوین سلامت مورد توجه وزارت بهداشت است.
کلانتری خاطرنشان کرد: در پایگاههای بهداشت برای اینکه بتوانیم خدمات را به شکل فعال ارائه دهیم و مراقبتها و خدمات کافی به مردم برسد، برای هر پایگاه، جمعیت مشخصی را در نظر گرفتیم که به عنوان نمونه هر مراقب سلامت بین دو هزار و 500 تا 3 هزار نفر را تحت پوشش دارد.