کد خبر: ۱۳۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 11
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: عیوب انکساری بیشترین علت مراجعه مردم به چشم‌پزشکی است.

شفا آنلاین: دکتر محمود جباروند در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره سالانه چشم‌پزشکی ایران اظهار داشت: در این کنگره تازه‌های چشم پزشکی جهان توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

به گزارش شفا آنلاین:وی با اشاره به تبادل تجربیات ایران با کشورهای پیشرفته در زمینه چشم‌پزشکی گفت: خوشبختانه ما به لحاظ نیروی انسانی متخصص و تجهیزات چشم‌پزشکی جزو کشورهای پیشرو در دنیا هستیم.

جباروند ادامه داد: به لحاظ تکنولوژی‌های مورد استفاده در چشم‌پزشکی کمبودی در ایران وجود ندارد و پا به پای کشورهای پیشرفته گام برمی‌داریم.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران به وضعیت درمان بیماری‌های چشمی اشاره کرد و افزود: روش‌ها و شیوه‌های درمانی چشم پزشکی در همه جای کشور انجام می شود و حتی در مناطق محروم نیز مراکز دولتی از تجهیزات و امکانات تقریبا مجهز در چشم‌پزشکی برخوردارند.

جباروند با بیان این مطلب که درمان بیماران چشم‌پزشکی در تهران و شهرستان ها هیچ تفاوتی ندارد، افزود: خوشبختانه متخصصین چشم پزشکی کشور به دنبال راه اندازی مراکز تخصصی چشم پزشکی در شهرستان‌ها هستند و وزارت بهداشت نیز مجوزهای لازم برای مناطق متقاضی احداث کلینیک و بیمارستان چشم پزشکی را صادر می کنند.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در ادامه به بیماری‌های شایع چشم اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمارها بیشترین عارضه چشم پزشکی در کشور مربوط به عیوب انکساری در سنین مختلف است و بعد از آن بیماری آب مروارید قرار دارد.

وی افزود: توارث، تغذیه، استفاده مدام از وسایل الکترونیکی و ... از عوامل بروز عیوب انکساری است که منجر به افزایش نزدیک‌بینی در افراد می شود.

بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۹۵ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: